De koopmansbruid

Titel: De koopmansbruid
Auteur: Elizabeth M. Rees
Jaar: 2005
Aantal pagina’s: 244
Uitgeverij: Lannoo
ISBN: 978-90-209-6753-1

Het jaar 1432, Giovanna Cenami heeft een rustig leven zonder veel zorgen, maar daar komt al snel verandering in…
Haar vader, een lakenhandelaar staat op de rand van een faillissement en hij ziet maar een oplossing: Giovanna uithuwelijken aan een rijke man om zijn schulden af te kunnen betalen. Giovanna ziet het echter helemaal niet zitten om met een man waar ze niet van houdt, te trouwen. Zeker niet als ze ze verlieft wordt op een knappe troubadour met een prachtige stem…

Ik vond het een heel mooi en interessant verhaal, ik ben veel te weten gekomen over hoe de rijke mensen in de middeleeuwen leefden. Op bepaalde momenten had ik echt medelijden met Giovanna, zeker wanneer dat ze te weten kwam dat ze uitgehuwelijkt werd. Ook de mysterieuze Signor Jan Van Eyck (een schilder die ook echt in 15de eeuw geleefd heeft) fascineerde me, soms ging het over hoe hij zijn schilderijen maakte, maar in het verhaal heeft hij ook nog een andere functie die pas op het einde echt duidelijk wordt en een belangrijke rol speelt.

Het was een mooi verhaal dat aangenaam om te lezen was, er zat een goed tempo in en ik vond het nooit saai. Ik ben blij dat ik dit boek gelezen heb en Elizabeth M. Rees komt zeker op mijn auteurslijstje. Daarom geef ik dit boek 4 sterren.

Jacob, Esther en Katrien zullen dit boek binnenkort ook lezen, want dit maakt deel uit van een nieuw project waarbij we eenzelfde boek lezen en het daarna bespreken op de blog.

(door Ellen)

 

Wat denk jij?

