Trop is teveel!

Titel: Trop is teveel!
Auteur: Sidney & Bom
Reeks: Julie, Klaartje en Cécile
Album nr.: 19
Jaar: 2004
Aantal pagina’s: 48
ISBN: 90-5581-543-8

Deze strip bevat allemaal kleine stripverhaaltjes over Julie, Klaartje en Cécile waarin ze steeds in gênante, benarde, grappige… situaties terecht komen.

Over het algemeen kunnen de strips van Julie, Klaartje en Cécile mij wel smaken, vaak zijn ze humoristisch en leuk. Ook in deze strip waren er enkele stukjes die ik leuk vond, meestal zijn de moppen wel dom maar kan ik er toch om lachen. Maar soms vond ik het wat minder, sommige verhaaltjes moest ik enkele keren opnieuw lezen voor ik de clou doorhad. Op nog andere momenten snapte ik de mop wel, maar was hij eigenlijk totaal niet grappig…

Deze strip ging dus een beetje tegen mijn verwachtingen in, want ik had hem leuker verwacht. Maar ach, dat kan nu eenmaal voorvallen en we moeten ook niet te kritisch zijn over strips vind ik, want ik ben niet echt een striplezer. Ik lees ze eigenlijk gewoon ter ontspanning en echt goed vind ik ze nooit, dat lijkt mij ook logisch, want als je op zoek bent naar een echt goed verhaal kan je beter een boek lezen, niet? Ik heb zeker al saaiere en absoluut ongrappigere strips gelezen, want deze kan er best mee door, dus als je zin hebt om gewoon even te ontspannen en domme moppen te lezen is dit waarschijnlijk iets voor jou.

Wat ik zeker ook kan aanraden is een lange strip van Julie, Klaartje en Cécile, zo heb ik er onlangs eentje besproken en die was erg leuk!

(door Ellen)

Wat denk jij?

