Het geestige leven van Lucy shaw

Titel: Het geestige leven van Lucy Shaw
Auteur: Tamsyn Murray
Jaar: 2011
Aantal pagina’s: 215 pagina’s
Uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 9020679066

Lucy Shaw is een meisje van vijftien jaar oud. Nou ja, dat was ze. Op kerstavond is ze vermoord. Ze zit vast op de plek waar de misdaad gepleegd is: het mannentoilet.
Zes maanden lang gebeurt er helemaal niets. Niemand kan haar zien, totdat er een vreemde man binnenkort rennen. Hij ziet haar wel. Ze raken op een gegeven moment bevriend met elkaar. De man genaamd Jeremy wil haar helpen om uit het toilet te komen. Hij ontdekt een manier om er vandaan te komen –voor een paar uur- en samen proberen ze de moordenaar te vinden.
Lucy ontdekt veel over de geestenwereld. Ze raakt bevriend met andere geesten, ze wordt zelfs verliefd. Samen komen ze steeds een stapje verder bij de oplossing. Totdat de moordenaar terug komt om andere slachtoffers te maken, dan gaat het snel.

Ik vind het een geweldig boek, omdat ik een echte fantasy liefhebber ben moest ik het wel lezen.
Je wordt meteen in het verhaal meegetrokken door Lucy. Omdat sommige dingen herkenbaar waren was ik soms hardop aan het lachen.
Het einde had ik absoluut niet verwacht, en elke keer kwamen ze met een grappige wending in het boek zodat het niet voorspelbaar of langdradig werd.
Het boek is luchtig geschreven door er veel grappige fragmenten in te plaatsen. Je hoeft niet echt van Fantasy te houden om dit boek leuk te vinden. Het onderwerp geesten is een lichte kant van Fantasy waardoor mijn vriendinnen; die niet van Fantasy houden, het een geweldig boek vonden.
Dit boek had ik ook snel uit. Het is geen boek waar je een 2e deel van moet verwachten. Het einde is verassend geschreven. In één woord een prachtig boek.

Ik geef het 4 van de 5 sterren.

(door Denise)

4 gedachtes over “Het geestige leven van Lucy shaw

Wat denk jij?

