Ik hou van Parijs

Titel: Ik hou van Parijs
Auteur: Lindsey Kelk
Aantal pagina’s: 318
Jaar: 2010
Uitgeverij: Uitgeverij Unieboek
ISBN: 978-90-475-1449-7

Angela Clark is een Brits meisje dat al ongeveer een jaar in New York woont en daar haar eigen succesvolle blog heeft. Haar vriendje is een bekende rockster en moet binnenkort op een festival in Parijs spelen en vraagt haar mee. Ondertussen krijgt Angela op haar werk ook nog een aanbieding van het modetijdschrift Belle waarbij haar gevraagd wordt om tijdens haar reis op zoek te gaan naar allemaal speciale en unieke winkeltjes, hotels, cafés… Ze neemt beide aanboden aan en vertrekt naar Parijs.
Wat Angela echter niet weet is dat de ex-vriendin van haar vriendje Alex daar woont en vastbesloten is Alex terug voor zich te winnen. En dat is niet het enige wat misgaat.

Ik vond dit echt een heerlijke Chicklit, net genoeg humor, liefde, intriges en glamour en glitter. Eigenlijk is het het derde boek in een reeks, maar je kan het volledig afzonderlijk lezen, zoals ik ook heb gedaan. Het was een fijn boek om even tussen een hele hoop andere door te lezen, waarbij je niet al te veel concentratie nodig hebt en er toch ten volle van kan genieten.

Ik ben nog maar één keer in Parijs geweest, maar ik had echt het gevoel dat ik er terug was. De beschrijvingen waren dan ook heel goed. Het boek is vlot geschreven en je wil echt graag het einde weten. Ik kon goed meevoelen hoe Angela zich voelde tijdens de gesprekken met de ex-vriendin van haar vriendje. Voor een keer vond ik ook dat de hoofdpersonage niet al te dom was, ik zeg niet dat ze het aller verstandigste meisje op de wereld was, maar ze kon er toch goed mee door. Want ik kan me soms echt ergeren aan de domheid van sommige personages is een Chicklit verhaal.

Ik sta alvast te popelen om de andere boeken in deze reeks te lezen en kan dit boek aan iedereen aanraden. Ik geef het boek dan ook 4 welverdiende sterren!

(door Ellen)

 

4 gedachtes over “Ik hou van Parijs

  1. Pingback: Ik hou van New York | Boeklover

  2. Pingback: Covers: Chicklit | Boeklover

Wat denk jij?

