Beha’s en bezemstelen

Titel: Beha’s en bezemstelen
Auteur: Sarah Mlynowski
Uitgeverij: Van Goor
Jaar van uitgave: 2004
Aantal blz.: 320
IBSN: 9789000037599

Onlangs kwam ik dit boek tegen, ik kon het gewoon niet laten liggen.

Rachel is veertien jaar en heeft een perfect leventje. Maar dat ziet ze niet altijd. Ze wil graag bij het populaire groepje op school horen. Op een dag krijgt Rachel van haar moeder te horen dat haar zusje Miri en zij (haar moeder dus) heksen zijn. Rachel vind het zo oneerlijk dat zij geen heks is maar haar zusje wel! Na een tijdje ontwikkeld zich een plannetje. Miri kan haar vast wel populair maken met toverkracht! Misschien kan ze zelfs zorgen dat Raf haar vriendje wordt.
Alle spreuken die Miri doet, gebruikt ze stiekem omdat het niet mag van haar moeder.
De toverspreuken lijken toch te helpen nadat ze eerst mis zijn gegaan. Rachel lijkt eindelijk gelukkig te zijn. Maar is het wel het soort geluk dat ze wil? Vriendinnen die niet echt vriendinnen willen zijn… een vriendje die niet echt van je houdt.
Voordat Rachel besluit dat ze het niet wil gooit haar moeder roet in het eten.
Met hilarische gevolgen!

Ik was de hele tijd hardop aan het lachen in dit boek. Het is vlot geschreven en is totaal onwerkelijk. In het eerste hoofdstuk vond ik het nog een beetje kinderachtig, maar daarna kon ik niet stoppen met lezen.

De genre is weliswaar fantasy, maar ik raad iedereen dit boek aan.
Elke keer als je dacht dat er een einde in zicht was kwam er een wending. Zo werd het nooit saai of voorspelbaar.
Dit is het eerste deel van een reeks van 4 boeken en ik heb al deze boeken in 2 dagen uitgelezen!

Ik geef dit boek 3 van de 5 sterren.

(door Denise)

4 gedachtes over “Beha’s en bezemstelen

  1. Denise,
    Ik (Katrien), heb dit boek een aantal jaar geleden ook gelezen. Ik vond het heel leuk, maar ik kan me er weinig meer van herinneren. Ik weet zelfs niet of ik er nog een tweede deel van heb gelezen.
    Leuk dat het zo goed was!

  2. Ik moet voor nederlands een boekbespreking maken en kreeg daarvoor een reeks boeken. Ik was nog aan het twijfelen en ging daarom extra informatie zoeken. Maar toen ik deze site had gelezen wist ik meteen welk boek ik moest nemen.

Wat denk jij?

