En in kwade dagen

Titel: En in kwade dagen
Auteur: Merho
Reeks: de Kiekeboes
Album nr.:112
Uitgeverij: Standaard Uitgeverij
ISBN: 978-90-02-22410-2

Korte inhoud van op de achterflap: Een grote schok voor de anders zo rustige woonwijk van de familie Kiekeboe: Carmella en Leon Van der Neffe gaan scheiden omdat zij het geluk heeft gevonden bij een andere man! Ook tussen de hartsvriendinnen Fanny en Alanis botert het niet meer wanneer Fanny ongewild een fotoshoot bij de bekende modeontwerper Allan Mooy inpikt. Als kers op de taart mag ze ook nog een peperdure diamanten beha showen op de catwalk. Helaas hebben een aantal ongure types hun ook op het kostbare kleinood laten vallen.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens een strip van de Kiekeboes recenseerde, dus ik vond dat het eens tijd was om dat nog eens te doen. Toen ik de in de stapel van de Kiekeboes, viel mijn oog op En in kwade dagen en ik dacht: “Heb ik deze echt nog niet gerecenseerd? Vreemd…” Ja, dat is vreemd, want dit is mijn lievelingsstrip van de Kiekeboes. Misschien is het niet helemaal gepast op Valentijnsdag, maar deze moet je echt gelezen hebben.

In deze strip zijn de verschillende verhalenlijnen zo verteld dat het heel de tijd interessant blijft en dat ze elkaar op de cruciale momenten overlappen. Ik vind dat dit verhaal ook een hele leuke wending geeft aan de volgende strips van de Kiekeboes.
Je blijft ook tot het einde in spanning over wie dat nu eigenlijk de nieuwe man van Carmella is en ik was erg verbaast en ik moest tegelijk ook lachen toen ik ontdekte wie het was. De grappige touch aan dit verhaal is dat Kiekeboe een nieuw scheerapparaat krijgt, dat heeeel veel functies lijkt te hebben, behalve scheren. Dit soort kleine dingetjes kunnen een strip toch net dat ietsjes leuker maken.

Zoals ik al eerder zei: dit vind ik echt een van de beste strips van de Kiekeboes, dus ik kan hem aan iedereen aanraden!

(door Ellen)

Wat denk jij?

