Huiver

Titel: Huiver
Auteur: Maggie Stiefvater
Uitgeverij: Moon
ISBN: 978-90-488-0253-1
Jaar van uitgave: 2009
Aantal pagina’s: 335

Grace woont aan de bosrand en doet niets liever dan kijken naar de wolven die daar rondlopen. Tussen die wolven is er eentje heel speciaal voor haar, ze kan heel dichtbij komen zonder hem bang te maken en het lijkt dat ze verliefd op hem is.
Wanneer dat Jack, een jongen uit de buurt, vermoord wordt door vermoedelijk de wolven, besluiten enkele mensen uit de buurt dat ze de wolven moeten doodschieten. Tijdens de jacht wordt Sam, de lievelingswolf van Grace geraakt door een kogel, hierdoor veranderd hij in een mens. Hij weet zich tot aan het huis van Grace te slepen en zij ontdekt hem daar. Stilletjes aan komt Grace steeds meer te weten over de wolven en hun menselijke gedaantes.

Het is een speciaal verhaal waar je een beetje in moet komen en tijdens de eerste hoofdstukken vond ik het dan ook nogal raar. Daardoor had ik sneller de neiging om iets anders te gaan doen en het boek dus even aan de kant te leggen. Maar naarmate dat ik vorderde in het boek, begon ik het steeds leuker te vinden en moest ik mezelf verplichten om het opzij te leggen om bijvoorbeeld te gaan slapen. Daarom raad ik iedereen die dit boek wil lezen aan om gewoon even door te zetten in het begin want het is echt de moeite om het hele verhaal te lezen.
Er hangt een constante mysterieuze sfeer rond de wolven waardoor je er echt meer over te weten wil komen. Het verhaal neigt naar het genre fantasy, maar niet zodanig dat ik het niet meer leuk vond. Ik vind dat Maggie Stiefvater een leuke schrijfstijl heeft en ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar het vervolg op dit boek, Fluister. Huiver eindigt wel goed, maar er kan nog van alles gebeuren, een beetje zoals bij The twilight saga.
Ik vond het heel leuk om dit boek te lezen en heb er erg van genoten, daarom geef ik dit boek 4 sterren!

(door Ellen)

5 gedachtes over “Huiver

  1. Pingback: Forever | Boeklover

  2. Een erg leuke serie! Je kunt nu De Wolven van Mercyfalls Trilogie kopen voor 19,95 in de winkel. Dat scheelt behoorlijk! Bovendien is het erg mooi vormgegeven. Ook dit boek heb ik graag in mijn kast staan.

Wat denk jij?

