Aanpakken!

Titel: Aanpakken!
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgeverij: Dwarsligger
ISBN: 978-90-498-01137
Aantal pagina’s: 683 (dwarsligger uitgave)
Jaar van uitgave: 2011

Samantha is topjuriste met een mooie carrière voor zich, maar op een dag maakt ze een grote fout en wordt ze ontslagen. Daarom slaat ze op de vlucht, ze weet niet waar ze naar toe gaat, maar ze blijft gewoon verder dwalen. Wanneer ze doodop en helemaal uitgedroogd in een of ander afgelegen gehucht terechtkomt, besluit ze om ergens aan te bellen en hulp te vragen.
Samantha belt aan bij de familie Geiger en daar denken ze dat ze de nieuwe huishoudster is. Samantha besluit om het spelletje maar mee te spelen en doet zich voor als een geweldige huishoudster die heel goed kan koken, wassen, poetsen…
Het enige probleem is dat ze dat ze al die dingen helemaal niet kan, dit leidt dan ook tot hilarische situaties. Gelukkig is er ook nog de vriendelijke tuinman Nathaniel die klaarstaat om haar te helpen.

Het is lang geleden dat ik een boek nog zo vlot heb uitgelezen, het verhaal heeft me van de eerste tot de laatste pagina geboeid en ik was regelmatig luidop aan het lachen.
Sophie Kinsella weet haar verhaal zo te vertellen dat je de hele sfeer echt kan meevoelen. Tijdens de eerste hoofdstukken werd ik alleen al van het lezen over het werktempo en de stress van Samantha helemaal opgejaagd.
Ik vind Samantha’s karakter eigenwijs een vaak ook erg grappig, ze is niet het doorsnee Chicklit-hoofdpersonage en dat maakt het verhaal juist zo leuk. Eigenlijk was het verhaal heel onvoorspelbaar op het liefdesleven van Samantha na, maar dat stoort mij niet, want dit is eigen aan Chicklit.
Misschien vond ik het einde een beetje te ongeloofwaardig en toevallig, maar dat maakt het verhaal niet minder goed. Ik kan dit boek aan elke Chicklit-fan aanraden, want als je van dit genre houdt, kan deze zeker niet aan je lijstje ontbreken. Ik geef het boek dan ook 4.5 sterren!

Ik heb dit boek in Dwarsligger gelezen en was hier zeer tevreden over. Ik vond het ook heel leuk dat de ik zoveel pagina’s kon omslaan ;). Dit boek is ook in gewone uitgave verkrijgbaar.

(door Ellen)

2 gedachtes over “Aanpakken!

  1. Pingback: Covers: Chicklit | Boeklover

Wat denk jij?

