Boekenfestijn 2012

Vorige vrijdag zijn we met vier Boeklovers – Katrien, Ellen, Esther en Jacob – naar het boekenfestijn in de Brabanthal geweest. Dit was voor ons, boekenliefhebbers, natuurlijk een hele belevenis en we zijn dan ook met veel boeken thuisgekomen. Veel boeken zijn er spotgoedkoop te krijgen en ons mandje was dan ook vlug gevuld. Hieronder kun je een kort zelfgemaakt filmpje bekijken over onze uitstap en daaronder een lijst met de boeken die Katrien en Ellen hebben gekocht. (Geen afbeeldingen om plaats te besparen.)

Enkele sfeerbeelden van het boekenfestijn in de Brabanthal.

Katrien:
Charmante leugen – Julie Cohen
De adoptie optie – Sinéad Moriarty
Dood van een Masseuse – Kate White
Dress Rehearsal – Jennifer O’Connel
The Girl Next door -Elizabeth Noble
Mums @ home – Sophie King
Heart of the matter – Emily Giffin
Number 10  -Sue Townsend
To the moon and back – Jill Mansell
Secrets – Freya North
Five quarters of the orange -Joanne Harris
Tiger bay blues – Catrin
CollierEast of the Sun – Julia Gregson
The stepmother’s diary – Fay Weldon
Wild Lavender – Belinda Alexandra

Ellen:
Korenbloemblauw – Anne-Marie Hooyberghs
De Kunstminnaar – Katie Fforde
Turbulentie – Mariëtte Middelbeek
Verlossing – Birger Baug
Prinses in opleiding – Meg Cabot
Het Middernachtspaleis – Carlos Ruiz Zafón
Gossip & Gucci – Lauren Weisberger
Nummer twintig – Karyn Bosnak

Daarnaast kocht Ellen ook nog een kookboek en Katrien nog wat knutselgerei.

Het was een hele leuke namiddag en we hebben ons goed geamuseerd, maar we moeten toegeven dat we op het einde wel even genoeg hadden van al die boeken. Het nadeel aan dit soort van evenementen is dat je teveel boeken gaat kopen omdat de prijs zo laag is. Het goedkoopste boek kostte ongeveer 1.25€ en het duurste 7€, dus dat zegt wel iets!

Ben je al eens naar het boekenfestijn bij jou in de buurt geweest? Wat vind je ervan?

13 gedachtes over “Boekenfestijn 2012

  1. Ik hou van boekenfestijnen! In Oktober zijn ze altijd in Eindhoven, dus daar ga ik ieder jaar naartoe, afgelopen jaar ook geweest, ik vind het heerlijk om te snuffelen tussen al die boeken! Je kan er echt leuke dingen vinden :-)!

    • Dat vind ik ook. Toch vind ik dat je wel meer je best moet doen, want soms liggen de boeken echt op een hoop en het is natuurlijk niet zo mooi gepresenteerd als in de winkel.
      Maar het is echt genieten en je vind er meer dan in de gewone boekhandel en het is stukken goedkoper! Gek eigenlijk dat ik er nog nooit geweest was.

  2. Ik ben pas één keer, een aantal jaren geleden, naar een Boekenfestijn geweest. Inderdaad had ik na een tijdje ook genoeg van boeken en dat vond ik erg gek, want daar heb ik normaal echt geen last vast!

    Jullie filmpje is erg leuk, bijna professioneel!

    • Leuk dat je het filmpje goed vindt. Eerst had Jacob een heleboel gefilmd, maar die beelden zijn ook vlug saai en niet alles was van even goede kwaliteit. Toch ben ik blij met het resultaat!

      Ik vond het inderdaad ook gek dat ik even genoeg had van boeken, maar ik verplicht mezelf om altijd heel aandachtig de achterkant te bestuderen voor ik een boek wil lezen, dus het is misschien nog wel begrijpelijk.
      Mijn TBR stapel is nu ongeveer tot het plafond gegroeid, daarom dat ik nu ook met mezelf heb afgesproken dat ik gedurende een maand of twee geen nieuwe boeken meer mag aannemen/kopen/ontlenen.
      Toch denk ik dat ik volgend jaar wel terug wil hoor! Ook de knutselspullen waren interessant.

  3. Ik ben een aantal weken geleden naar het boekenfestijn geweest en had ook veel te veel gekocht! Maar als boekenblogger mag dat ook wel toch? 😉 Charmante leugen heb ik vorig jaar gelezen en vond ik erg leuk! Het filmpje is trouwens erg leuk!

    • Ja, ik denk dat je helemaal gelijkt hebt, Lyanne. Het enige negatieve is dat ik nu eigenlijk te veel hooi op mijn vork heb genomen. Te hoge stapel, weet je wel? Komt soms bedreigend over!

  4. I may not be able to read dutch but I recognise a few author names on your list. I hope you enjoy them!

    Wishing you a great reading week!

    Shelleyrae @ Book’d Out

    • Thanks for your comment, Shelleyrae! Indeed, Dutch is not English, but there are a lot of things in common.
      I have bought a lot of English books, so I think that those names weren’t a problem for you. My sister only reads in Dutch, so she has only chosens Dutch ones.
      I write some reviews in English, but the major part of the blog is in Dutch, which isn’t perfect, I know!

  5. Pingback: Turbulentie | Boeklover

Wat denk jij?

