Firelight: Ziel van vuur

Titel: Firelight: Ziel van vuur
Auteur: Sophie Jordan
Uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 9789020679144
Datum van uitgave: 20/02/2012
Aantal pagina’s: 328

Jacinda is een draki, dit is een wezen dat zowel de vorm van een mens als van een draak kan aannemen. Ze leeft samen met haar moeder en zus in een kolonie draki’s. Elke draki heeft een speciale gave en voor Jacinda is dat vuurspuwen, hiermee is ze uniek, want de vuurspuwers sterven uit. Omdat de kolonie graag weer meer vuurspuwers wil, zijn ze van plan Jacinda daarvoor te gebruiken. Maar daar is haar moeder het niet mee eens, zij wil niet dat Jacinda als fokmerrie gebruikt zal worden door de kolonie. Om die reden besluit Jacinda’s moeder weg te gaan uit het dorp waar dat de kolonie leeft en dus naar de gewone wereld te gaan. Ze kiest expres een woestijnachtig gebied waar het heel moeilijk is voor Jacinda’s draki om te overleven, want een draki heeft berglucht, vocht en nevel nodig. Jacinda probeert er alles aan te doen om te overleven en ontdekt dat Will, een jongen waar ze verliefd op wordt haar daarbij kan helpen.

Het is een verhaal dat gedeeltelijk fantasy is, maar ook elementen van een real-life roman bevat. Dit soort boeken kunnen mij meestal wel smaken en ook deze keer was dat het geval. In het begin werd alles gekaderd en leerde je de draki’s kennen. Sophie Jordan weet dit gedeelte erg interessant te brengen, want ik werd er helemaal nieuwsgierig naar. Deze inleiding duurde gelukkig niet zo lang en het verhaal begon al snel op dreef te geraken. Op een bepaald moment had ik wel het gevoel dat ik het zoveelste verhaal over een verboden liefde aan het lezen was, want het was het typische ‘blijf uit mijn buurt, ik ben gevaarlijk voor jou’ gedoe. Maar gelukkig was het einde niet typisch en dat heeft me ook wel verrast in de positieve zin. Iets wat ik achteraf dacht was dat ik het verhaal eigenlijk ook wel graag voor een deel uit het standpunt van Tamra, de zus van Jacinda, had gevolgd. Dit wil absoluut niet zeggen dat ik niet van het verhaal heb genoten zoals het geschreven is. Integendeel, ik heb het boek vlotjes uitgelezen en ben toch wel een beetje benieuwd naar het vervolg, hopelijk wordt dit net zo’n leuk boek! Daarom geef ik het boek 3.5 sterren.

(door Ellen)

 

2 gedachtes over “Firelight: Ziel van vuur

Wat denk jij?

