Catwalk

Titel: Catwalk
Auteur: Dirk Bracke
Uitgeverij: Davidsfonds Infodok
ISBN: 978-90-5908-394-3
Jaar van uitgave: 2011
Aantal pagina’s: 149

Als Polly op straat wordt aangesproken door en vrouw die zegt dat ze wel een model zou kunnen worden, is ze helemaal overdonderd en slaat ze het aanbod af. Maar als ze thuiskomt heeft ze spijt en besluit ze om mee te doen aan een wedstrijd om het ‘gezicht van Boeket’, een modetijdschrift, the worden. Maar waar Polly schrik voor heeft is de reactie van haar stiefvader, hij weet altijd alles beter en verzint overal regeltjes voor. En één van die regeltjes zal vast worden: doe niet mee aan een modellenwedstrijd. Wanneer dat ze deze wedstrijd toch wint, komt ze terecht in het het echte modellenwereldje en al gauw blijkt dat niet alles zo eenvoudig is als het lijkt…

Ik zal maar nier rond de pot draaien: die boek heeft me enorm teleurgesteld. Waarom? Ik had veel van dit boek verwacht omdat het geschreven is door Dirk Bracke, een schrijver wiens boeken ik normaal erg waardeer. Maar deze keer was het dus anders.

Ik vond dat het verhaal veel te snel ging, Polly had op 50 pagina’s al een hele modellenwedstrijd gewonnen én een vriendje aan de haak geslagen! Ik denk echt dat het verhaal nog een heel stuk uitgebreider had gekund, ik zou bijvoorbeeld graag meer weten over haar vriendje en haar relatie met hem. Ook vond ik dat het totaal niet spannend was of ze de wedstrijd zou winnen of niet. Achteraf gezien was dat misschien niet de kern van de zaak, want het gaat vooral om wat er daarna gebeurt, maar ik had toch wel graag wat meer in spanning gezeten.

Gelukkig redt het einde toch nog een beetje de meubelen, want het is echt typisch Dirk Bracke. Ik had het een beetje zien aankomen omdat ik zijn stijl ken, maar toch was ik nog verrast. Ook hier moet ik weer opmerken dat alles weer veel te snel ging, ik had nog niet eens de tijd om na te denken over wat er gebeurd was en ik wist al wie hier iets mee te maken had…

Ik ben dus niet zo positief over dit boek, maar als je gewoon even zin hebt om snel een boek uit te lezen en niet te lang wil afwachten hoe het gaat eindigen, is dit misschien wel iets voor jou, maar niet voor mij. Als het einde even slap was als de rest van het boek had het waarschijnlijk maar 1 ster gekregen, maar nu krijgt het er toch nog 2.

(door Ellen)

6 gedachtes over “Catwalk

    • Daar ben ik het mee eens, maar gelukkig heeft hij nog wel andere hele goede boeken, naar mijn mening. Misschien ligt het er gewoon aan dat hij al zoveel boeken heeft geschreven.

  1. Pingback: Een terugblik op 2012 | Boeklover

Wat denk jij?

