Schaduwzuster

file (3)

Titel: Schaduwzuster
Auteur: Simone van der Vlugt
Uitgeverij: Dwarsligger
ISBN: 978-90-498-0054
Jaar van Uitgave: 2010
Aantal pagina’s: 562 (dwarsligger uitgave)

Marjolein is een erg gedreven lerares op een zogenaamde ‘zwarte’ school in Rotterdam. Ze heeft heel veel voor haar leerlingen over en ze vindt het fijn op de school. Wanneer dat ze wordt bedreigd door één van haar leerlingen, verandert dit. Ze moet constant op haar hoede zijn en voelt zich nergens meer veilig.
Het noodlot slaat toe: Marjolein wordt vermoord. Door wie? Dat weet niemand. Haar eeneiige tweelingzus Marlieke blijft nu alleen achter en is vastbesloten de moordenaar te vinden.

Als eerste wil ik zeggen: ‘Wauw, wat een goed boek!’. Ik was van het begin tot het einde in de ban van het verhaal en ik heb er dan ook erg van genoten. Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het standpunt van Marjolein en Marlieke. Dit vond ik erg fijn om te lezen, want zo kom je de verschillende kanten van alle relaties, gebeurtenissen en personages te weten. Gelukkig zorgt Simone van der Vlugt ervoor dat je niet al vanaf pagina 50 weet wie de moordenaar is, maar je echt tot de laatste pagina in spanning houdt. Van der Vlugts schrijfstijl houdt het verhaal zeer boeiend en ze kan je schitterend op het verkeerde been zetten. Ik heb zowat iedereen op de moord van Marjolein verdacht, behalve de echte moordenaar zelf.

Ik ben blij dat ik deze auteur heb gevonden, want ik ben zeker en vast van plan om nog meer van haar boeken te gaan lezen. Ze schrijft eerder psychologische thrillers en dat ligt me wel. Dit lees ik liever dan een echte harde thriller waar het bloed en alle gruwelijkheden vanaf spatten. Het verhaal vergt wel meer aandacht dan bijvoorbeeld een Chicklit. Maar het is de aandacht waard want ik vind dat het de gemiddelde Chicklit enorm overstijgt en dit boek is de naam ‘literaire thriller’ zeker waard.

Dit boek kan ik aan iedereen aanraden en daarom geef ik het 4 welverdiende sterren;

(door Ellen)

Een gedachte over “Schaduwzuster

Wat denk jij?

