Ik hou van New York

Titel: Ik hou van New York
Auteur: Lindsey Kelk
Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf
ISBN: 978-90-475-0859-5
Jaar van uitgave: 2009
Aantal pagina’s: 301

Wanneer Angela Clark haar verloofde Mark betrapt terwijl hij in hun auto seks heeft met een andere vrouw, besluit ze het eerste beste vliegtuig te nemen. Zo komt Angela terecht in New York, waar ze nog nooit eerder geweest is. Daar ontmoet ze Jenny, de receptioniste van het hotel waarin ze logeert, die vastbesloten is haar er weer helemaal bovenop te helpen. Ze krijgt een heuse make-over en leert het uitgaansleven van New York kennen. Ze begint ook opnieuw met daten, zelfs met twee mannen tegelijk.
Ondertussen gaat Angela ook op zoek naar werk en ze krijgt een aanbod om op de site van een tijdschrift een blog over haar leven in New York bij te houden. Ze vertelt er over wat ze allemaal meemaakt, dus ook over haar dates met de twee mannen. Haar blog is al snel razend populair en ook haar twee dates lezen hem…

Dit is het eerste boek in de Ik hou van…-reeks van Lindsey Kelk, ik las eerder al een vervolg op dit boek (Ik hou van Parijs). Hierdoor wist ik wel al wat meer over wat Angela ging doen, maar het was niet echt storend, want ik wist nog helemaal niet hoe. Zo wist ik al dat Angela bevriend ging worden met Jenny, maar was ik toch verrast door de manier waarop.

Het was voor mij echt een ‘lekker’ boek: je zat meteen in het verhaal, er zaten grappige passages in en het bleef over de hele lijn boeiend. Ik vond Angela een leuk personage en haar werk interesseerde me ook. Ze is namelijk blogger en ik werd helemaal jaloers dat zij dat als echte job kon doen. Ik vond het ook geweldig als ik de uitleg over alle winkels die je in New York vindt las, ik wou er meteen naar toe. Soms moest ik hardop lachen bij bepaalde beschrijvingen en de mensen die in mijn buurt waren moesten er ook aan geloven, want ik las de grappige gedeeltes voor! Af en toe vond ik dat de discussies over de dates van Angela tussen haar en Jenny net iets te langdradig waren, maar onmiddelijk daarna werd het weer heel interessant.
Iets wat ik wel jammer vond was de cover, want ik vind die van de Engelse uitgave veel mooier!

Dit boek is voor mij een echte, goede Chicklit, die je zeker moet lezen als je dit genre nog niet kent. Dan zal je er ook geen slechte ervaringen aan over houden. Kortom: een heel goed boek dat van mij 4 sterren krijgt!

(door Ellen)

Wat denk jij?

