Zielsgeheim

Titel: Zielsgeheim
Auteur: Sharon Bolton
Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978-94-005-0064-8
Aantal pagina’s: 349

Lacey Flint is een jonge, Londense politieagente die erg gefascineerd is door Jack de Ripper, een verschrikkelijke moordenaar die meer dan honderd jaar geleden een reeks gruwelijke moorden pleegde in Londen.
Wanneer er op een avond een vrouw naar Lacey toe komt gestrompeld en in haar armen sterft, kan ze haar kennis over Jack de Ripper maar al te goed gebruiken. De manier waarop de vrouw vermoord is en de datum van de moord wijzen beide in de richting van de Ripper. Hierdoor weet Lacey dat er waarschijnlijk nog meer moorden volgen. Omdat ze een getuige is van de eerste moord, mag ze zich eigenlijk niet bemoeien met het onderzoek, maar ze geraakt er toch in verwikkeld. Lacey moet erg opletten met wat ze doet, want er zijn aanwijzingen waardoor de agenten vermoeden dat Lacey misschien wel een volgende slachtoffer zou kunnen zijn…

Ik denk dat ik alleen maar positieve dingen kan zeggen over dit boek, het hield me echt van begin tot eind in de ban! Sharon Bolton maakt je meteen helemaal nieuwsgierig naar het verloop van het verhaal door het al van in het begin spannend te maken. Ze zorgt er voor dat je ook zelf mee kan nadenken over wie de moordenaar zou kunnen zijn. Maar ze kan je ook schitterend op het verkeerde been zetten. Het boek eindigt met een totale verrassing die ik helemaal niet had zien aankomen en dat liet nog maar eens merken hoe sterk het verhaal in elkaar zit.
Verder kon ik de spanning echt heel goed meevoelen, op sommige momenten veerde ik zelfs een paar centimeter in de lucht van het schrikken. De spanning werd dan ook erg goed opgebouwd naar het hoogtepunt.

Om dit boek te lezen heb je wel je volle aandacht nodig, want het zit vrij ingewikkeld in elkaar. Ik moest ook geregeld een zin een paar keer opnieuw lezen voor dat ik helemaal door had waar hij op sloeg.
Voor mij steekt deze thriller toch echt wel boven de anderen uit en ik kan er alleen maar vol lof over spreken, daarom geef ik het boek 5 sterren!

(door Ellen)

4 gedachtes over “Zielsgeheim

  1. Pingback: Een terugblik op 2012 | Boeklover

  2. Pingback: Boekenfestijn 2013 | Boeklover

Wat denk jij?

