24 Hour-Read-A-Thon

24 hour readathon

Elk jaar wordt er in oktober en April een 24 uur durende leesmarathon georganiseerd. Dit weekend vindt er eentje plaats en eigenlijk heb ik altijd al eens willen deelnemen, maar aangezien ik altijd nog wel andere dingen te doen heb kan (en wil) ik ook geen heel weekend vrij maken om mee te doen aan een dergelijk evenement.

De bedoeling is dat je zoveel mogelijk leest gedurende vierentwintig uur. Ik neem niet deel, maar ik heb wel besloten om dit weekend vanaf vandaag 14.00, tot morgen 14.00 zo veel mogelijk te lezen. Zonder doel, dus niet ‘Ik wil x aantal boeken gelezen hebben’ en ik ga er mijn slaap ook niet voor laten (letterlijk). 
Op dat idee ben ik gekomen via Judith (Leeswammes en de boekenblogger). Zij neemt wel deel en ik had gereageerd op haar post over dit evenement.

read a thon

Ik hoop vandaag het boek The playdate van Louise Millar uit te lezen en nog een heel stuk verder te geraken in mijn boek voor Duits, Die Welle (De golf) van Morton Rhue. Verder wil ik ook een recensie schrijven van The book of summers, die je morgen kunt verwachten. Wat ik morgen ga lezen weet ik nog niet, maar je zult in de namiddag/avond nog wel een verslagje kunnen lezen van mijn leeservaringen!

Neem jij deel aan de Read-a-thon? Welke boeken lees je dan zoal en waarom?

4 gedachtes over “24 Hour-Read-A-Thon

  1. Leuk dat je toch meedoet, Katrien. Volgens mij doe jij net zo echt mee als anderen hoor, want lang niet iedereen kan zijn hele weekend vrijhouden, en dat hoeft ook helemaal niet.

    Veel plezier and keep in touch! 🙂

    • Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, ook al beschouw ik het niet echt al deelnemen. Toen ik een kijkje ging nemen op Deweys website zag ik dat ik me al niet meer kon inschrijven, maar dat maakt me niets uit.
      Ik denk dat ik boekgerelateerde dingen zoals recensies schrijven en naar de bieb gaan ook wel een beetje beschouw als onderdeel van de read-a-thon, want alleen lezen zie ik niet zitten!

  2. Nou, officieel doe/heb ik niet meegedaan aan zo’n event, maar gistermiddag ben ik in De Hongerspelen begonnen en met (bijna) nonstop lezen heb ik die vandaag uit gekregen.

    • Soms heb je dat he, zo’n moment waarop een boek gewoon uit moet! De hongerspelen vond ik zelf ook wel een leuk boek en nu is het door die film helemaal gehypet. (Toch hier in Nederland en België, in Amerika was het al langer ‘in’)

Wat denk jij?

