Kleine meid

Titel: Kleine meid
Auteur: Sophie Hannah
Uitgeverij: De kern
ISBN: 978-90-325-1109-8
Jaar van uitgave: 2006
Aantal pagina’s: 349

Alice en David Fancourt hebben samen een dochtertje, Florence, van 2 weken oud. Wanneer Alice voor de eerste keer weggaat zonder haar dochtertje slaat het noodlot al toe. Haar man belooft op Florence te passen, maar bij haar terugkomst is Florence verwisseld met een andere baby! David beweert dat de baby nog steeds Florence is en dat Alice het mis heeft. Maar Alice blijft geloven dat haar baby verwisseld is met een andere en ze wil er dan ook alles aan doen om Florence terug te krijgen.

Ik verwachtte veel van dit boek, nadat ik de positieve recensie die Lyanne hierover schreef op haar site, gelezen had. Ik heb ook wel veel gekregen vind ik. Alleen geraakte ik in het begin niet opgestart. Het was alsof mijn motor nog even moest opwarmen, want daarna las het boek heel vlot en werd het spannend.

In het begin ging het dus wat moeizaam, ik vond dat het te lang duurde eer Sophie Hannah to the point kwam. Maar wanneer ik helemaal in het verhaal zat werd het interessant, ik wilde heel graag weten wat er met de baby gebeurt was. Ik had echt medelijden met Alice, die door haar man hard aangepakt werd omdat hij zo boos op haar was. Je kon goed meevoelen met Alice en daardoor had ik soms een erg machteloos gevoel. Op veel momenten dacht ik echt: ‘Neenee! Laat je toch niet zo doen!’ Maar op andere momenten deelde ik de triomf van Alice.
Op het einde vond ik het weer een beetje langdradig worden. De ontknoping had nog een goede vaart, maar het stuk daarna, waarin werd uitgelegd wat er nu precies aan de hand was, duurde mij wat te lang. Daar had ik het gevoel van: ‘Jaja, nou weten we het wel!’.

Al bij al vond ik het een sterk verhaal  met een spannende ontknoping dat af en toe wel wat vaart miste, daarom krijgt het van mij 3.5 ster!

(door Ellen)

3 gedachtes over “Kleine meid

  1. Wat lief dat je me linkt! En het klopt wel wat je zegt. Wat vond je trouwens van het einde? Ik weet nog wel dat ik het een beetje onwaarschijnlijk vond allemaal. Maar het boek leest wel lekker weg vond ik.🙂

    • Graag gedaan hoor van die link😉 Wij staan bij jou tussen je favorieten op je site, dus ik dacht ik zal Lyanne ook maar even linken!
      Ja, het einde was wel wat onwaarschijnlijk, maar aan de andere kan ook wel goed gevonden. Ik had het eigenlijk op die manier nog niet bekeken.

  2. Pingback: Boekenfestijn 2013 | Boeklover

Wat denk jij?

