DIY: Bladwijzer #4

boeklover3Gisteren moest ik niet naar school, dus ik vond dit het ideale moment om eens aan het knutselen te slaan. Ik heb met glasverf, die ik nog ergens gevonden had, een bladwijzer gemaakt. Het is heel makkelijk, snel klaar en doordat ik glasverf heb gebruikt krijg je een leuk reliëf effect. Lees verder om te zien hoe ik dit gedaan heb!

IMG_2256

1. De benodigdheden

  • Glasverf*
  • Dun karton
  • Meetlat, potlood, schaar en gom

*Glasverf is eigenlijk bedoelt om eerst op een plastiekje aan te brengen, het te laten drogen, er af te halen en ten slotte op een glazen oppervlak te kleven (bv. een raam, een confituurpot…) Maar ik gebruik het ook om direct op een papier/karton aan te brengen, want het geeft een leuk reliëf effect en anders blijft het niet plakken op papier.

boeklover2

2. De afmetingen

Teken op het karton een rechthoek van 6×15 cm en knip het uit.

3. De tekening

Maak met potlood een basistekening op je karton. Teken enkel de belangrijkste onderdelen, de details, zoals bij mij de letters, kan je het beste direct aanbrengen met de glasverf.

4. De inkleuring

Gebruik glasverf om de tekening in te kleuren en de details aan te brengen. Laat dit gedurende enkele uren drogen en klaar is Kees!

boeklover3

Maak jij zelf ook wel eens bladwijzers, of gebruik je gewoon het eerste wat je vindt om tussen je boek te steken?

(door Ellen)

2 gedachtes over “DIY: Bladwijzer #4

    • Dankje🙂 Ik heb echt een hele collectie met allemaal bladwijzers, plaatjes, kaartjes… het zijn er eigenlijk veel te veel, maar ik vind het gewoon leuk om ze te verzamelen en te maken!

Wat denk jij?

