Zielen

Titel: Zielen
Oorsponkelijke titel: The Host
Auteur: Stephenie Meyer
Uitgeverij: Amsterdam: Mynx
ISBN: 9789089680433
Aantal Pagina’s: 576
Jaar van uitgave: 2009

De aarde is bijna helemaal overgenomen door vreemde wezens. Het zijn speciale wezens die zich in het brein van de mensen planten en hen dan besturen.  Aangezien er bijna geen en gemakkelijk verstopbare uiterlijke zaken zijn die de aanwezigheid van het ras aanduiden, hebben de wezens de aarde heel gemakkelijk kunnen overnemen.  Nu blijven nog maar drie mensen over: Melanie Stryder, een andere jongeman die ze is tegengekomen tijdens het vluchten en haar kleine broertje. In ieder geval: dat denken ze!
Als ze eten stelen uit een huis en ze de tv aanzetten, denkt Melanie haar tante te herkennen! Ze besluit haar te gaan opzoeken en laat daarom haar kleine broertje, Jamie, en de vriend, Jared, even achter bij hun schuilplaats. Melanie wordt echter betrapt en gevangen genomen.

De ‘aliens’ proberen nu ook een van hen in Melanie te steken en dat lukt ook bijna. Wanneer deze wakker wordt merkt ze echter dat Melanie nog altijd aanwezig is in haar hoofd, wat normaal niet zou mogen. Ook merkt ze dat Melanie nog gedachten en herinneringen voor haar verborgen kan houden! Eerst probeert Wandelaar, zo heet het wezen dat ze in Melanie hebben gestoken, het nog te ontkennen en Melanie te negeren. Maar Melanie wordt steeds sterker en sterker en laat zich niet meer zomaar negeren!

Iedereen kent Stephenie Meyer van The Twilight Saga. deze boeken vind ik oké, maar ik ben geen grote fan. Ik wou eigenlijk eens weten of ze nog andere boeken had geschreven, en dat had ze. Daarom heb ik Zielen gelezen. Dit boek beviel me meer en is ondertussen al een van mijn favoriete boeken geworden.

Doorheen het verhaal kom je meer en meer te weten over de vreemde wezens en hun manier van leven. Zo kom je te weten dat ze nog meer planeten dan de Aarde hebben overgenomen en dat ze die allemaal verbeteren en eigenlijk perfect maken. Je leest dus hoe wij zouden moeten zijn en leven: trouw, eerlijk, gelijkwaardig…
Vaak ben ik echt even moeten stoppen om na te denken over wat er stond.

Het verhaal zelf vind ik goed gevonden. Hoe verder je komt, hoe meer complicaties en moeilijke keuzes er zijn. Alleen het einde, waar ik natuurlijk niets over kan zeggen, vind ik iets minder. Maar dan heb ik het echt over het allerlaatste hoofdstuk en de epiloog.

Voor de rest vond ik het echt een geweldig boek en zoals ik al zei is het een van mijn favorieten! Echt een aanrader. Maar volgens mij is geen enkel boek perfect, daarom krijgt Zielen van mij 4,5 ster!

(Door Jacob)

4 gedachtes over “Zielen

Wat denk jij?

