Het boek van morgen

Titel: Het boek van morgen
Auteur: Cecilia Ahern
Uitgeverij: Prometheus
ISBN:978-90-446-1625-5
Jaar van uitgave: 2010
Aantal pagina’s: 285

Tamara heeft alles wat ze wil: een mooi, groot huis met zwembad en privéstrand, geweldige kleren, leuke vriendinnen…
Haar leventje loopt perfect tot op de dag dat haar vader zelfmoord pleegt en haar en haar moeder achterlaat met torenhoge schulden. Ze zijn verplicht om alles wat ze hebben te verkopen en moeten verhuizen naar het huis van Arthur,de broer van Tamara’s moeder. Arthur en zijn vrouw Rosaleen wonen in de portierswoning van een groot landgoed met een oud kasteel. Het is heel afgelegen en Tamara vindt het absoluut niet leuk. Daarbij komt nog dat haar moeder helemaal kapot is van de dood van haar vader. Wanneer er op een dag een knappe jongeman langskomt met zijn rijdende bibliotheek verandert Tamara’s saaie leventje helemaal. In de bibliotheek vind ze wel een heel speciaal boek…

In het begin had ik de indruk dat het boek met maar weinig inhoud zou worden, het was eigenlijk gewoon een vrij saaie beschrijving van het leven van Tamara. Er gebeurde nogal weinig en ik miste vaart. Maar eenmaal dat er, weliswaar na bijna 100 pagina’s, een interessante wending aan het verhaal werd gegeven, begon ik het echt leuk te vinden. Het verhaal kreeg een mysterieuze sfeer over zich en Tamara ontdekte verschillende raadsels waar ik maar al te graag een oplossing voor wou.

Wanneer op het einde van het boek alles duidelijk werd, was ik toch een beetje teleurgesteld. Niet omdat ik het niet goed gevonden vond, het was een beetje onrealistisch, maar alles zat goed in elkaar en kon nog wel kloppen. Maar ik vond de manier waarop het verteld werd niet zo leuk. Er werden gebeurtenissen uit het verleden verteld waardoor het duidelijk werd wat er allemaal aan de hand was. Ik had eigenlijk liever gehad dat Tamara er zelf achter was gekomen en dat ik het op die manier te weten was gekomen.

Bij dit boek heb ik dus gemengde gevoelens, op het ene moment vond ik het helemaal geweldig, maar op het andere moment vond ik het maar niets. Uiteindelijk overheerst voor mij het element dat het een goed bedacht verhaal is en daarom geef ik het boek 4 sterren. Al bij al vind ik toch dat Cecilia Ahern op mijn lijstje met schrijvers mag komen van wie ik nog wel eens een boek zou willen lezen!

Door Ellen

5 gedachtes over “Het boek van morgen

Wat denk jij?

