Nieuw boek: All-inclusive

All-inclusive – Suzanne Vermeer

Afgelopen donderdag ben ik naar de bibliotheek geweest en wat bracht ik mee? Een zomerthriller van Suzanne Vermeer!
Ongeveer een jaar geleden had ik al eens Après-ski gelezen en ik vond het een aangenaam boek, maar goed geschreven was het niet.
Ik ben al begonnen in All-inclusive, het eerste boek in de reeks die Vermeer schreef. Het verhaal klinkt leuk. Een jongen verdrinkt tijdens een all-inclusive vakantie in Turkije. Zou het een moord zijn?
Tot nu toe is het nog niet bijster interessant en ik snap ook niet dat de uitgever zo’n boek de naam Literaire Thriller geeft. Dit boek is allesbehalve literair. Er worden enkele halfslachtige pogingen gedaan om een mooie metafoor te schrijven, maar het komt me eerder voor als een of andere beschrijving uit een boeketboekje.

“Langzaam zakte de vuurbal en ze liet violette littekens na in de kabbelende opperhuid van de Middellandse zee.” p. 45

Opperhuid doet me erg denken aan de ontleding van het menselijk lichaam en zou ik nu niet meteen associëren met de zee, maar goed.
Verder is de moeder in het verhaal nogal vreemd, maar dat komt misschien later nog van pas. Als haar zonen voorstellen om een reis naar Alaska voor hun verjaardag cadeau te krijgen begint ze al meteen na te denken hoe ze via een plan ervoor kan zorgen dat haar zonen het plan vergeten. Alsof ze niet gewoon aan de hand van een grapje kan duidelijk maken dat zo’n reis onmogelijk is. Ik denk niet dat dit iets normaals is voor een doorsnee moeder. Bovendien was de auteur een man. (Pseudoniem, weet je wel!)

Ik zit nog maar rond de 50 pagina’s, dus als het boek uit is zal je een uitgebreide recensie kunnen lezen.

Katrien

Las jij al eens een boek van Suzanne Vermeer? En wat vond je ervan?

Wat denk jij?

