All-inclusive

Titel: All-inclusive
Auteur: Suzanne Vermeer
Uitgeverij: A.W. Bruna
ISBN: 9789022996072
Aantal pagina’s: 288
Jaar: 2008

Voor Jeroen en Chantal lijkt hun all-inclusive vakantie in Turkije perfect. Eten en drinken zoveel ze willen, een zwembad, animatie voor de kinderen, … Alles zit inbegrepen in de spotgoedkope prijs. Niets wijst dan ook op het tragische einde van hun vakantie.
Spijtig genoeg eindigt deze leuke tijd wanneer hun twee zoontjes, Max en Denis, verdrinken in het zwembad van het hotel. Hoe had dit kunnen gebeuren?

Aangeslagen door hun verlies keren ze terug naar Nederland. Daar staat hun een moeilijke periode vol pijn te wachten.
Als Chantal zich wat beter voelt begint het haar te dagen, er is iets goed mis met het all-inclusive systeem!

Pas op! Onderstaande tekst kan spoilers bevatten!

Zoals je al kon lezen in een eerder artikel vind ik dit een zwak boek.  De pogingen tot het gebruik van stijl zijn eerder storend en de personages zijn onrealistisch.
Bovendien is de uitwerking van het verhaal ook niet helemaal wat ik van een thriller verwacht. Spanning is ver te zoeken en eigenlijk is de ‘moord’ of hoe het ook zou moeten heten geen echte moord. Eerder een ongeluk dat voortkomt uit een systeem dat scheef loopt. Ik had me namelijk voorbereid op moord met voorbedachte rade, maar dit bleek helemaal fout.

Een te groot stuk van het verhaal ging naar de verwerking van het verdriet en ook aan de set-up was veel aandacht besteed. Ik nam aan dat dit alles nog van pas zou komen op het einde, maar mijn hoop was ongegrond. Dit was gewoon overbodige informatie.
Er kwam ook een of andere vreemde website aan bod die aanleiding gaf tot vermoedens. Ik vond de manier waarop Chantal op deze website terecht kwam uiterst vreemd en ook de naam ervan zou mij nu echt niet aanzetten tot het openen van de webpagina.

Maar goed, het boek had ook zijn leuke kanten. Van sommige scènes genoot ik nog wel en het conflict tussen Chantal en haar schoonmoeder was best interessant, maar wel irrelevant voor de verhaallijn.
Ik heb al eerder een boek gelezen van Suzanne Vermeer en heb er meer van genoten dan van zijn (ja, de schrijver is/was een man) debuut, wat ik gek vind. Ik gaf het boek namelijk 4 sterren, maar nu helaas niet…

2 op 5

2 gedachtes over “All-inclusive

  1. Ik ben altijd gek op de boeken van Suzanne Vermeer, maar ik heb er heel veel nog niet gelezen. Dit klinkt alleen niet heel positief, dus ik weet niet of ik dit boek nu wel wil lezen.😉

Wat denk jij?

