Weekoverzicht 4/8

Omdat ik deze week meer te melden heb dan enkele nieuwe boeken opteer ik voor een weekoverzicht. Waar heb ik me deze week mee beziggehouden?

Nieuwe boeken


Donderdag ben ik naar Amsterdam geweest en daar mochten natuurlijk geen boekwinkels aan ontbreken. Ik ben in Waterstone’s geweest en in De Slegte, waar ik nog een tegoedbon voor had van mijn doorverkochte boeken. Het was er trouwens veel groter dan in Leuven, wat de uitstap zeker de moeite waard maakte.
Daarnaast heb ik ook nog een jeugdboek cadeau gekregen van een vriendin.
Hieronder zie je het resultaat. Drie boeken zijn tweedehands, kan je raden welke?

Oh ja, wist je dat je tijdens september met deze code, SC12q1, 2.50€ korting krijgt in de onlineshop van De Slegte?

dagje Amsterdam

Challenge: geen nieuwe boeken


Niets is zo leuk als het krijgen/lenen/kopen van nieuwe boeken, maar daar moet nu een einde aan komen.
Of toch voor eventjes, want mijn boekenkast barst bijna uit zijn voegen (zelfs na de grote opruim) en de afgelopen weken heb ik zoveel boeken verzameld dat ik ze nooit meer uitgelezen krijg.
Daarom wil ik deze overspoeling eventjes halt toeroepen door mezelf een uitdaging op te leggen.  Ik mag…

3 maanden lang geen nieuwe boeken verzamelen.

Hoe gaat dit concreet in zijn werk:

  • Vanaf nu (begin augustus) tot 31 oktober loopt de uitdaging
  • Er mogen geen nieuwe boeken gekocht/geleend worden
  • Geschenken mogen nog wel geaccepteerd worden, maar geen recensieboeken (die doet Ellen wel Knipogende emoticon), tenzij dit al voor het begin van de uitdaging was vastgelegd.
  • Verplichte boeken, bijvoorbeeld voor school, mogen nog wel gekocht/geleend worden.

Ik ben echt van plan om dit vol te houden en in de zijbalk is er ook een counter die zal aftellen naar 1 november. Je kunt de zijbalk niet altijd zien, maar als je gewoon naar home gaat (door op de header te klikken), heb je er mooi zicht op.
Er zijn te veel leuke boeken in de wereld, maar ze kunnen niet allemaal gelezen worden door mij!

Verzin je soms ook een persoonlijke uitdaging?

En dan nog…


…twee ‘knutsels’. Een paar oorbellen die ik voor een vriendin heb gemaakt van origamipapier. Helaas waren de foto’s zeer moeilijk om te maken, dus misschien is het nuttig om te weten dat het gaat om twee kraanvogels.
Daarnaast heb ik mijn fiets ook nog opgepimpt door een bloemenkrans rond het stuur te hangen. Een leuke en niet al te drastische verandering, die ook nog gemakkelijk te verwijderen is indien nodig. Heb jij je fiets al opgepimpt?

dagje Amsterdam2
dagje Amsterdam1

11 gedachtes over “Weekoverzicht 4/8

    • Het is echt nodig, want tijdens vakantieperiodes maak ik al gemakkelijker een uitje en als je dan een boekwinkel tegenkomt…
      Daarnaast is het natuurlijk financieel ook beter om soms even te stoppen.
      Ik wil bijvoorbeeld volgend jaar nog eens naar het boekenfestijn en daar kocht ik vorig jaar 15 boeken, dus nu wil ik gewoon lezen en niet kopen.

  1. Poeh, veel succes ermee!
    Dat lijkt me nog niet zo makkelijk;p.
    Als ik een tijd geen boeken mag kopen, mag ik ook geen boekwinkel in.
    Het probleem is dat ik dan teveel online naar boeken ga kijken…

    • Dat is inderdaad lastig, ook voor mij. Als ik een leuke recensie zie van een boek probeer ik het gewoon op mijn verlanglijstje te zetten en het daarbij te houden.
      Ik ga me nu focussen op het maken van een hoesje voor mijn e-reader, misschien leidt het af?

    • Dankjewel!
      Jij bent niet de enige die zegt dat het moeilijk is voor je, maar ik denk dat het me wel gaat lukken. Als ik iets echt wil dan lukt het me wel en ik kan ondertussen al zwemmen in de boeken, dus die moeten eerst een keertje gelezen worden.

Wat denk jij?

