3 leuke DIY’s

We hadden enkele leuke ideetjes om te knutselen, maar we vonden niet dat we aan elk apart een heel artikel konden wijden. Daarom vind je in dit artikel niet één, niet twee, maar maar liefst 3 creatieve ideeën!

Pimp je fiets

Ik heb de wielen van mijn fiets gepimpt met strijkparels. Het is heel gemakkelijk: je neemt een strijkparel, zet hem recht en snijd één kant open met een breekmes. Dan trek je hem een beetje open en doe je hem rond een spaak van je fietswiel. Dit herhaal je tot je vind dat er genoeg parels opzitten.
Je zou misschien denken dat het een irritant lawaai gaat maken als je fietst. Gelukkig is dit niet zo. Vanaf het moment dat je genoeg snelheid maakt (al vanaf 10 km/u ongeveer) blijven de parels gewoon op 1 plaats zitten omdat je wiel zo snel draait.

P.S. Je kant dit principe ook toepassen op vele andere dingen, zoals op het draadje van je koptelefoon of oortjes.

artikel 24 aug


Brei een hoes voor je Ereader

Hij is nog niet helemaal af, maar ik ben weer bezig met een hoes te maken voor de Ereader van Katrien. Deze keer besloot ik er een te breien. Zoals je kan zien ben ik nog niet klaar, maar dit komt omdat breien een werkje is dat toch wat tijd in beslag neemt. Ik werk er steeds met kleine beetjes aan en ik zal zeker nog eens een update plaatsen als de hoes af is!

artikel 24 aug1


Maak een mooie ketting

Hieronder kan je een tutorial van Katrien bekijken om een ketting te maken.

Hier nog eens het resultaat:

P8210086

Ben jij de laatste tijd nog creatief bezig geweest?

10 gedachtes over “3 leuke DIY’s

  1. Van strijkkralen heb ik bergen gehad. Geweldig spul vond ik het. Maar om ze rond de spaken van mijn wiel te doen, daar had ik nog niet (eerder) aangedacht. Inmiddels neem ik tegenwoordig alleen nog maar de auto.

  2. Pingback: DIY Gebreide Ereader hoes | Boeklover

Wat denk jij?

