Shopaholic!

Titel: Shopaholic!
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgeverij: The House of Books
ISBN: 9789044331011
Aantal pagina’s: 271
Uitgave: juni 2011

Korte inhoud van uitgeverij:
Rebecca Bloomwood (gek op winkelen) is journaliste bij het tijdschrift Succesvol Sparen. Ze adviseert mensen over verstandig investeren, maar haar eigen financiële situatie is een puinhoop. Haar schulden en de dreigbrieven van haar bank stapelen zich in hoog tempo op.
Ondanks Rebecca’s groeiende paniekgevoel, blijft ze vrolijk en optimistisch. In haar geheime droomwereld ziet ze zichzelf de staatsloterij winnen, of blijkt de bank een vergissing te hebben gemaakt waardoor al haar problemen in een keer opgelost worden? Maar de werkelijkheid is anders!

Ik ben grote fan van Sophie Kinsella, maar ik had nog geen enkel boek uit de Shopaholic-serie gelezen, het was dus de hoogste tijd om dat eens te doen.
Ik zal maar beginnen met te zeggen dat ik het boek bovenal heel grappig vond. Ik moest soms hardop lachen als Becky weer een domme actie deed. Ze is niet erg slim en hieraan kan ik mij soms ergeren als dat te ver wordt doorgedreven. Gelukkig heeft Kinsella dat niet gedaan en bleef het gewoon grappig! Ik vind dat ze de shopdrang van Becky heel levendig weet te beschrijven en ik kreeg er zelf zin van om te gaan winkelen.

Eigenlijk gaat het hele boek over Becky’s shopverslaving en haar pogingen om er vanaf te raken en soms werd dat nogal eentonig. Pas ver tegen het einde kwam er wat meer actie in het verhaal, maar die ging al gauw weer liggen. Eigenlijk vond ik het geheel nogal voorspelbaar en het einde was nogal slapjes.

Over het geheel vond ik het dus niet echt een sterk verhaal, maar eerder een grappig en luchtig boek voor op een luie zomerdag!

3.5 op 5

 

 

 

P.S. Zoals ik al misschien al eens verteld heb, is dit het eerste boek dat ik in het Engels heb gelezen. Voor degenen die willen weten hoe ik het er vanaf heb gebracht: eigenlijk  ging het heel goed! Katrien had mij dit boek aangeraden omdat er niet te moeilijke taal in wordt gebruikt en dat was ook zo. Ik verstond ongeveer alles en het lezen ging vrij snel (natuurlijk niet zo snel als bij een Nederlandstalig boek, maar toch). Het was dus een fijne ervaring en ik ben van plan om meer boeken in het Engels te gaan lezen!

5 gedachtes over “Shopaholic!

  1. ik heb het boek ook gelezen (in het Nederlands) en ik vond het een heel leuk boek!!! Ik heb meerdere boeken van de reeks gelezen, en die waren ook tof!!!

  2. Pingback: Shopaholic! in alle staten | Boeklover

Wat denk jij?

