Back to school: kaften

Morgen is het zover, dan moeten Katrien en ik terug naar school na twee maanden vakantie Bedroefde emoticon. Bij school horen natuurlijk ook nieuwe schoolboeken en die moeten gekaft worden. In dit artikel krijg je een overzicht van alle kaftideetjes die we tot nu toe al hebben geplaats op de blog plus nog enkele nieuwe ideeën!

Ik zal beginnen met te tonen hoe we onze boeken dit jaar hebben gekaft.

Back to school

Hierboven zie je de boeken van Katrien. Eerst heeft ze haar boeken in allemaal vrolijke, effen kleurtjes gekaft (bij HEMA hebben we mooi, goedkoop kaftpapier gevonden). Dan heeft ze haar kaft afgewerkt met stempels. Omdat het kaftpapier al zo’n felle kleuren had heeft ze met zwart gestempeld.

 

Dit zijn mijn boeken, ik heb mijn boeken met hetzelfde effen kaftpapier gekaft als Katrien, maar anders versierd. Ik ben eens gaan snuisteren in oude tijdschriften en boekjes en ik heb daaruit allemaal mooie prentjes geknipt. Ik heb ze dan met gewone lijm vastgekleefd op mijn boeken en daarna heb ik er nog een stuk zelfklevend kaftpapier over geplakt zodat alles goed blijft hangen.

Omdat we vroeger al andere kaftideetjes hebben gepost op de blog, leek het ons leuk om er een overzichtje van te geven.

Kaftpapier met dierenprint
Kaftpapier gemaakt van een oude atlaskaart

Hopelijk is dit een manier om het leed van het terug naar school gaan wat te verzachten!

8 gedachtes over “Back to school: kaften

Wat denk jij?

