Turbulentie

Titel: Turbulentie
Auteur: Mariëtte Middelbeek
Uitgeverij: Marmer
ISBN: 978-946068-028-1
Aantal pagina’s: 235
Jaar van uitgave: 2009

Sara Doesburg heeft een baan als stewardess en vind het heerlijk, bijna altijd op reis met goed weer en knappe piloten, wat wil je nog meer? Maar dan krijgt haar zus Anouk te horen dat ze borstkanker heeft. Dit is een enorme klap voor Sara, maar het is voor haar nog een grotere klap als ze dan ook nog eens op het 4-jarige zoontje van Anouk moet passen terwijl zij in het ziekenhuis ligt. Sara weet helemaal niets van kinderen en is daar ook nog helemaal niet aan toe en ineens moet ze bijna voltijds op haar neefje babysitten! Maar stilletjes aan begint ze zich af te vragen wat echt belangrijk is voor haar: haar baan als stewardess, of familie om haar heen?

Dit boek heb ik op het boekenfestijn gekocht en het stond dus al een tijdje in mijn kast. Pas nadat ik er een recensie van gelezen had op De Lady Library heb ik besloten dat ik het boek echt eens moest lezen!

In heb begin ging het over het leven van Sara als stewardess en wat ze daarbij allemaal meemaakte. Gezellige, doorsnee Chicklit dacht ik, maar waar is nu eigenlijk dat aangrijpende gedeelte waar ik zo veel positieve dingen over heb gehoord? Wel, dat gedeelte kwam niet veel later tevoorschijn! Vanaf dat moment vond ik het boek echt goed. Mariëtte Middelbeek kan je zo goed laten inleven in de gevoelens van Sara dat de tranen me in de ogen stonden. Ik was echt helemaal aangedaan na het lezen van dit boek en ik kijk nu ook op een heel andere manier tegen kanker op.
Naast de aangrijpende stukjes komt er ook nog een beetje liefde in voor en dat vond ik wel een fijne afwisseling. Ook dat was niet zoals een doorsnee Chicklit waarbij het hoofdpersonage gaat daten, flirten en recht op haar doel afgaat. Nee, dit was anders, maar ik ga natuurlijk nog niet vertellen hoe! Glimlach

Ik vond het een heel aangrijpend, maar in een ander opzicht toch ook mooi verhaal. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen!

4 op 5

5 gedachtes over “Turbulentie

  1. Pingback: WIN ‘Turbulentie’ of ‘Tempest in the Tea Leaves’ | Boeklover

Wat denk jij?

