Mag het een maatje meer zijn?

Titel: Mag het een maatje meer zijn?
Auteur: Meg Cabot
Uitgeverij: Arena
ISBN:  9069748010
Jaar: 2007
Aantal pagina’s: 352

Heather is een ex-tieneridool, die haar verloofde heeft betrapt met een andere vrouw, aan de deur is gezet door diezelfde verloofde en nu bij de broer van haar (ondertussen ex-) verloofde inwoont en een baantje heeft als assistent huismeester van een studentenhuis in New York.

Alles lijkt goed te verlopen op het nieuwe werk van Heather, maar dan gebeuren er op twee weken tijd twee wel heel merkwaardige ongevallen. Twee meisjes vallen in de liftschacht terwijl ze aan het liftsurfen zijn. Heather gelooft niet dat dit ongevallen kunnen zijn en gaat op onderzoek uit…

Dit is het eerste boek dat Meg Cabot heeft geschreven voor volwassenen en ik moet zeggen dat het toch wel andere koek is dan Het dagboek van een prinses. Dit bedoel ik niet in negatieve zin, het verhaal heeft meer inhoud en kan mijn aandacht langer vasthouden. Dankzij de combinatie van Romantiek en Mysterie is het boek heel boeiend.

Het hoofdpersonage, Heather, is een eigenwijze, jonge vrouw die heel nieuwsgierig is. Daar herken ik mezelf soms wel in, ik wil ook altijd alles weten en ik doe graag mijn eigen zin. Dat maakte ook dat ik het boek heel interessant vond en erg nieuwsgierig was naar hoe alles in elkaar zat. Ik dacht vaak mee met Heather, maar had ook zo mijn eigen theorieën over wat er kon gebeurt zijn met de meisjes. Toch was ik erg verbaast over de ontknoping, ik had het totaal niet zien aankomen ook al was het helemaal niet ongeloofwaardig.
Gelukkig was het niet zo dat er vele moeilijke theorieën uit de doeken werden gedaan die voor mijn onbegrijpelijk waren. Nee, het was een heel ontspannend verhaal waar ik geen super concentratie voor nodig had en dat valt altijd wel in de smaak bij mij.

Ik vind dat Meg Cabot spannende momenten heel goed kan beschrijven, maar ook de romantische konden me helemaal laten weg zwijmelen! Het is dus het perfecte chicklit boek dat ik elk meisje, dat van een beetje romantiek en spanning houdt, kan aanraden!

4 op 5

3 gedachtes over “Mag het een maatje meer zijn?

Wat denk jij?

