Back to school!

Titel: Back to school!
Auteur: Jen Minkman
Uitgeverij: Ellesy
ISBN: 978-90-8660-199-8
Aantal pagina’s: 234
Uitgave: september 2012

Vera is een jonge lerares Engels en heeft dit jaar voor het eerst haar eigen mentorklas. En het moet nu net lukken dat ze met de drie vervelendste jongens van de school opgescheept zit, waarvan er een nog eens waanzinnig knap is…
Daarnaast is er ook nog die XTC-zaak waar een paar leerlingen van de school bij betrokken zouden zijn, lukt het Vera om alles in goede banen te leiden?

Dit is de debuutroman van Jen Minkman en het was een fijn boek om te lezen! Het verhaal was vooral heel ontspannend er kwam veel romantiek aan te pas.
Vera is een jonge docente die verliefd wordt op een van haar leerlingen en dit levert soms gênante, maar vooral grappige situaties op. Voor mij was het eigenlijk de ultieme romantische love story. Bij sommige beschrijvingen van Morten, de leerling waar Vera verliefd op wordt, was ik echt een het zwijmelen.

Wat ik iets minder vond was het detective gedeelte. Er zouden leerlingen op school zitten die iets met een XTC-zaak te maken hebben en Vera gaat zelf op onderzoek uit samen met haar zus en een vriendin. Ik vind dat dit nogal toevallig en ongeloofwaardig overkomt, maar er zitten wel enkele humoristische stukjes in verwerkt. Zeker de ontknoping in deze zaak vond ik wel héél toevallig. Aan de ene kant vond ik het wel goed gevonden, maar aan de andere kant mocht het voor mij toch nog net iets meer ingekleed zijn. Ik was zelf nooit op het idee gekomen dat er zoiets achter zat en ik had toch graag wat meer insinuaties hiervan gehad. Dit gaf mij een soort van deus ex machina-gevoel, alsof de oplossing gewoon uit de lucht kwam vallen.

Het is een zeer ontspannend verhaal waardoor je hoopt dat er bij jou op school ook eens iets spannend gebeurt!

3 op 5

Een gedachte over “Back to school!

Wat denk jij?

