Shopaholic! in alle staten

Titel: Shopaholic! in alle staten
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgeverij: The house of books
ISBN: 9789044331028
Aantal pagina’s: 301
Jaar van uitgave: 2010

Korte inhoud van uitgeverij:
Het leven is heerlijk, vindt Rebecca Bloomwood. Ze heeft haar schulden afbetaald en carrière gemaakt bij de televisie. Haar nieuwe levensmotto is: koop alleen wat je nodig hebt. Becky is vastbesloten zich daaraan te houden, alhoewel… die nieuwe broek is een noodzaak en die twee paar schoenen pure overmacht. De rekeningen belanden in de la, die kloppen toch niet. Becky heeft nu geen tijd om zich daar mee bezig te houden. Haar vriend Luke gaat voor zaken naar Amerika. En zij mag mee! Op naar de opera en het museum. Maar eerst naar het winkelwalhalla op Fifth Avenue, naar Saks en Bloomingdale’s en Prada. Overal is het uitverkoop. Voordat ze het weet is Becky weer veel te ver gegaan. Haar creditcards worden waardeloos en haar relatie met Luke ook. Maar ze probeert nog te redden wat er te redden valt…

Becky Bloomwood + Sophie Kinsella = hilarisch!🙂
Dat is het eerste wat ik kwijt wil over dit boek, ik lag echt de helft van de tijd dicht van het lachen! Becky is ergens wel verstandig, maar als het op shoppen aankomt, kan ze zichzelf alles wijsmaken. De manier waarop Kinsella Becky’s acties beschrijft is echt heel leuk. Ook de beschrijvingen van de winkels, kleren, schoenen… zijn om van te gaan kwijlen. Het is echt een heel typische Chicklit!

Voor mij was dit top-ontspanning, gewoon ’s avonds in mijn bed lekker lezen en nergens aan denken. In het begin gebeurt er niet zo veel speciaals, Becky gaat winkelen en laat zich natuurlijk weer door van alles verleiden en komt in enkele gênante situaties terecht. Op het moment dat je het een beetje eentonig begint te vinden komt er gelukkig net een leuke draai in het verhaal. Ik vind dat de schrijfster dit steeds op de goede momenten doet. Zeker meer richting het einde las het verhaal heel vlot en ik sloot het boek dan ook met een grote smile op mijn gezicht. Het was echt zo’n feel good-einde, dat ik wel eens leuk vind, zolang dat dit niet zo is bij elk boek.

Het is een heerlijke Chicklit om te lezen, maar meer dan dat het heel grappig en ontspannend was, ga ik er nu ook weer niet van onthouden. Prima voor even tussendoor!

Extra: Lees hier mijn recensie van het eerste boek in de Shopaholic-reeks.

3 gedachtes over “Shopaholic! in alle staten

  1. Het is al een hele tijd geleden dat ik dit boek heb gelezen. Ik kan me herinneren dat ik het na een tijdje allemaal een beetje teveel van hetzelfde vond.

  2. Pingback: Hou je mond! | Boeklover

Wat denk jij?

