Tag: boekenbloggers

Het is weer tijd voor een aantal vraagjes. Als je er zelf nog over hebt, dan beantwoord ik ze graag in de reacties! Het thema is boekenbloggers, dus er mag rondgetagd worden!

Afbeelding afkomstig van weheartit.com

Hoe ben je boekenblogger geworden?
Ik wist al langer van het bestaan van blogs en vond het leuk om ze te lezen. Na een tijdje begon ik zelf ook te verlangen naar een eigen blog, maar ik had geen idee waarover. Toen dacht ik aan mijn hobby (euh… verslaving) en Boeklover was geboren.
Merk op dat ik dacht dat deze blog uniek in zijn soort is. (Niet!!)

Wat zijn de leuke kanten aan een boekenblog?
Vroeger las ik een boek en dan… Nu kan ik er een recensie over schrijven en met anderen discussiëren, terwijl dat vaak niet mogelijk is met mensen uit je directe omgeving.
Daarnaast krijg had ik vroeger soms het probleem dat ik niet goed wist wat te lezen. De reclames geven meestal een fout beeld van een boek en zomaar beginnen zoeken in de bieb vind ik ook niet erg handig. Door het lezen van andermans recensies krijg je gemakkelijker nieuwe ideeën.

Iets anders dat ik fijn vind is het krijgen van boeken in ruil voor een recensie. Je hebt meteen toegang tot een boek dat nieuw is en je moet er niet voor betalen. De recensie schrijven is nog een hm… kleine bijkomstigheid.
Ook ontdekte ik via blogs de Ereader, iets wat ik waarschijnlijk niet of een stuk later zou hebben aangeschaft als ik geen blog had.

Zijn er dingen die je als minder leuk ervaart?
Gek genoeg kan het recenseren van een boek voor een uitgeverij soms ook vervelend zijn. Beeld je maar eens in: je vond het boek niet leuk of je hebt het ongelofelijk druk en die recensies moet in een bepaalde periode geplaatst worden. Op die momenten wens ik soms ook even dat ik dat boek niet had aangenomen.

Iets anders dat niet fijn is zijn negatieve reacties. Het doet je altijd iets, ook al weet je dat het zielenpoten zijn die hun tijd verdoen aan iets wat hen niet interesseert.

Wat voor soort artikels vind jij leuk om te lezen/schrijven?
Aangezien dit een boekenblog is vind ik voornamelijk recensies interessant.
Ervaringen i.v.m. nieuwe gadgets of challenges kunnen me ook altijd boeien.

Zijn er artikels die je zelf minder graag leest op andere blogs, zo ja welke?
Artikels over boeken die nog moeten verschijnen met enkel de uitleg van de uitgeverij interesseren me niet echt. Voor mij is het informatie die ik via de website van de uitgeverij of een nieuwsbrief ontvang. Op een blog ben ik vooral op zoek naar ervaringen van lezers. Hetzelfde geldt voor gadgets die de blogger niet zelf heeft uitgetest.

Wat is jouw gouden tip? Zet hem in een spreuk en leg uit!
Less is more! Hiermee bedoel ik dat ik liever twee steengoede artikels per week lees dan zeven vlug geschreven oninteressante dingen. Mijn bloglovin’ stroomt elke dag vol met artikels en ik kies alleen de leukste er uit!

Wie tag je?
Ik ben benieuwd wat Lyanne (Read a book) en Judith (de Boekblogger) denken. Hoe ervaren jullie deze hobby?

6 gedachtes over “Tag: boekenbloggers

  1. Hee, leuk! En dank voor de tag. Ik zat net gisteren te denken dat ik misschien wel een artikeltje wilde schrijven over “het leven van een blogger”. Nou, dit is dus perfect! 🙂

    Eerst deden jullie ook wel veel creatieve dingen op het blog. Is dat een beetje verdwenen? Volgens mij is het blog als boekenblog wel gegroeid (volwassener) – het groeit met jullie mee!

    Grappig dat je dacht dat jullie blog het enige in zijn soort zou zijn. Pas als je een tijdje bezig bent, merk je hoe verschrikkelijk veel boekenblogs er zijn. En da’s heel erg leuk!

  2. Pingback: Tag: Boekenbloggers | De Boekblogger

Wat denk jij?

