Houvast

Titel: Houvast
Auteur: Linda Jansma
Uitgeverij: De Crimecompagnie
ISBN: 9789461090000
Jaar: 2012

Anouk is dierenarts en met haar praktijk heeft ze haar handen behoorlijk vol.
Negen maanden eerder overleed haar man in een auto-ongeval.
Net nu ze er bovenop is wordt Aart, een collega van haar man, vermoord en verdwijnt haar broer spoorloos.
Anouk probeert een verband te vinden tussen de verschillende voorvallen en ondertussen komt ze zelf ook in de problemen. Een stel Roemeense mannen schijnt uit te zijn op informatie die zij niet heeft; of toch dat denkt ze…

Houvast is een erg spannende thriller vol actie die je in zijn greep houdt tot het einde. Jansma vertelt het verhaal op zo’n manier dat je vanaf het begin aan het boek gekluisterd bent!

Behalve het verhaal van Anouk is er ook nog het avontuur van een onbekende man die in Roemenië moet ontsnappen aan gevaarlijke mannen met geweren. Hij heeft een kind bij zich en de tocht is erg gevaarlijk.
Veel weet je niet over hem en tot het einde blijft het gissen naar zijn identiteit. Het verhaal zit mooi in het grote geheel verweven en met de nodige cliffhangers blijft de spanning erin zitten.

Toch kwam het verhaal me ook ietwat ongeloofwaardig over. Anouk leek ongelofelijk heldhaftig en na meerdere keren overvallen te zijn geweest zat de schrik er precies nog niet echt in. Ook de politie leek niet zo veel om de veiligheid van Anouk te geven.
Behalve dat vond ik het allemaal een beetje teveel van het goede. En een inbraak, en een overval, en een verdwijning… erg realistisch was het niet meer.
Gelukkig deden bovengenoemde dingen geen afbreuk aan het leesplezier.

Kort samengevat vond ik het een originele thriller met een leuk onderwerp dat lang verborgen bleef. Knap gedaan!
Als je zin hebt in wat spanning en actie, dan ben je bij dit boek aan het juiste adres!

4 op 5

——————————————————

Andere recensies

“Ik kon me goed met de hoofdpersoon, Anouk, identificeren. Ik trok me aan wat er met haar gebeurde. Anouk vertrouwde de mensen om haar heen, maar ik had zo mijn twijfels. Dat maakte het verhaal erg spannend. Ik bleef er echter niet voor op.”
Judith – Leeswammes

“Jansma weet alles zo te verpakken dat je je bijna tot op het einde afvraagt wat er nu eigenlijk aan de hand is. Je blijft doorlezen tot je alle puzzelstukjes in elkaar kunt passen.”
Annelies – Boekboetiek

5 gedachtes over “Houvast

Wat denk jij?

