De bed & breakfast in Rose Harbor

Titel: De bed & breakfast in Rose Harbor
Auteur: Debbie Macomber
Uitgeverij: De Boekerij
Jaar: 2012

Korte inhoud van de uitgeverij
Jo Marie Rose heeft haar man verloren. Op zoek naar rust en de mogelijkheid van een nieuwe start, vestigt ze zich in het kleine kustplaatsje Cedar Cove. Maar hoe begin je opnieuw na een gelukkig leven samen? Als Jo Marie een kleine bed & breakfast te koop ziet staan, beseft ze dat dit haar kans is.
Haar eerste gast is Joshua Weaver, die voor zijn zieke stiefvader komt zorgen. De twee mannen hebben het nooit goed met elkaar kunnen vinden, en Joshua heeft weinig hoop dat dat nog zal veranderen. Tot hij een oud-klasgenoot van zijn middelbare school tegenkomt, die hem doet inzien dat het nooit te laat is voor verzoening en vergeving.
De andere gast is Abby Kincaid, die naar haar geboorteplaats Cedar Cove is teruggekeerd voor de bruiloft van haar broer. De laatste keer dat ze er was is twintig jaar terug, en niet voor niets: het schilderachtige havenstadje herbergt voor haar vooral pijnlijke herinneringen. Door haar familie en oude bekenden weer te zien, begrijpt ze dat ze niet kan blijven weglopen voor het verleden als ze ooit verder wil komen.

Ik heb nooit eerder een boek van Debbie Macomber gelezen, maar dit was een aangename afwisseling op de boeken die ik gewoonlijk lees.

Wat mij vooral aantrok in dit boek was het stadje Cedar Cove. Ik hou van idyllische plaatsjes en huizen en die waren er ook aanwezig, hoewel ik er graag nog iets meer te weten over gekomen was.

De hoofdpersoon Jo Marie is een sympathiek personage, maar het lijkt me weinig realistisch dat ze zomaar een bed en breakfast overneemt en er totaal onvoorbereid in gaat werken.
Zo zijn er nog wel meer dingen. Het boek beslaat namelijk een tijdsperiode van enkele dagen en hierop maken de personages een verandering door die je niet voor mogelijk houdt. Op twee dagen worden Abby en Josh de twee meest gelukkige mensen op aarde en zijn hun problemen die al jaren aanslepen opgelost.

Daarnaast hebben ze ook een soort van communicatie met de doden. Dat vond ik nu juist niet in dit verhaal passen. Dat ze moed putten uit de gedachten aan hun dierbaren daar kan ik inkomen, maar dat die echt met hen beginnen spreken…

Toch weerhield dit er mijn niet van om het boek uit te lezen. Ik was erg nieuwsgierig naar hoe het zou aflopen met de stiefvader van Josh en wat nu dat geheim is van Abby. Dat laatste kom je vlug te weten, maar het is vooral interessant hoe ze haar probleem oplost.

Erg onvoorspelbaar is het boek niet, maar als je je eens heerlijk wilt ontspannen en genieten van andermans problemen, dan moet je zeker dit boek lezen!

3.5 op 5

5 gedachtes over “De bed & breakfast in Rose Harbor

  1. Dit soort boeken lees je niet omdat ze zo spannend of onvoorspelbaar zijn natuurlijk. Ik kan er af en toe wel eens van genieten: zo’n lekker voorspelbaar boek, waar alles goed komt! Ik ben het boek nu ook aan het lezen!

Wat denk jij?

