Eindeloze verte–De roos van de strijd

 

Titel: Eindeloze verte – De roos van de strijd (Gemma Doyle #3b)
Auteur: Libba Bray
Uitgeverij: Moon
ISBN: 9789048003730
Jaar: 2010

Ook hier dreigt spoilergevaar! Lees hier mijn recensie van deel 3a.

In dit laatste deel van de serie kom je eindelijk te weten wat er aan de hand is in het Rijk. De verschillende volkeren staan op de rand van een oorlog en het Winterland bereidt zijn terugkeer voor.
Te midden van dit alles probeert Gemma te bedenken hoe ze de magie zal verdelen over het Rijk. Hierbij krijgt ze onder andere hulp van Eugenia Spence, de directrice die haar leven gaf voor haar leerlingen, en Willemina Whyat die via mysterieuze tekeningen aanwijzingen geeft. Maar de eeuwige vraag blijft: wie is er te vertrouwen?
Daarnaast probeert Gemma oplossingen te zoeken voor de problemen van haar vriendinnen, maar die lijken haar niet altijd even goed te begrijpen.

Eindelijk, de finale! Waar het in deel 3a duidelijk aan spanning ontbrak zit dit deel er barstensvol van! Na de lange aanloop had ik eindelijk het gevoel datgene te krijgen waar ik op wachtte en met een tevreden gevoel sluit ik dan ook de reeks af.

Ik zal het deze keer kort houden. Het is een aangenaam boek en naarmate je dichter naar het einde komt wordt het steeds spannender. De liefde van Gemma en Kartik komt tot een hoogtepunt en ook over het liefdesleven van Felicity kom je meer te weten.
Onverklaarbare dingen worden verklaard, maar bovenal is het gewoon een heerlijk verhaal!
Je droomt helemaal weg in de wondere wereld van het Rijk en de beschrijvingen van de kleding en de gebruiken van de elite van het einde van de 19de eeuw doen elke geschiedenis fan watertanden.

Kortom, dit boek bevat de juiste dosis magie, liefde en geschiedenis en doet het hart van een boekenliefhebber sneller slaan. Als je nog niet begonnen bent aan deze reeks zou ik het je zeker aanraden. Eventjes weg uit deze wereld…

 

4,5 op 5

 

 

————————————————————————–

Andere recensies

Het viel niet mee om mezelf ervan te weerhouden me op mijn knieën op de grond te laten vallen om schrijfster Libba Bray te bedanken voor de spannende afsluiting van de Gemma Doyle trilogie.
Joany – Craving Pages

9 gedachtes over “Eindeloze verte–De roos van de strijd

  1. 3a, 3c? Hoeveel delen zijn er wel niet? Ik heb alleen de eerste gelezen (A ? and ? Beauty, zoiets). Die vond ik wel aardig, maar het hele verhaal met dat geestenrijk vond ik niet interessant (het verhaal op school verder wel). Maar mooi dat het zo spannend is afgelopen!

    • In de originele, Engelse versie, zijn er 3 delen, maar de Nederlandse uitgevers hebben het derde deel opgesplitst in twee delen, deel 3a en 3b. Stom eigenlijk, maar goed voor hun winst natuurlijk!

      • Ah, dan snap ik het. Ik dacht dat er misschien wel 1a en b, dan 2 a en b en dan nog 3a en b waren. Wel flauw dat ze het uitgesplitst hebben, deel a hield natuurlijk op bij een cliffhanger? 🙂

        • Tuurlijk, doen ze altijd. Alleen was a niet zo spannend. Het was gewoon een enorm lange aanloop die de auteur best had kunnen inkorten. Dan was er een boek van 500 blz. overgebleven, wat ik beter had gevonden.

Wat denk jij?

