Déjà vu

Titel: Déjà vu
Auteur: Esther Verhoef
Uitgeverij: Anthos
ISBN: 978-90414-14281
Aantal pagina’s: 318
Jaar van uitgave: 2010

Korte inhoud van uitgeverij:
Als de 27-jarige Eva Lambregts haar baan als journaliste bij de krant kwijtraakt, besluit ze om uit te huilen bij haar beste vriendin. Dianne heeft een halfjaar eerder alle schepen achter zich verbrand en zich teruggetrokken in een afgelegen gehucht in Frankrijk. Bij aankomst treft Eva echter een verlaten huis aan. Ze vertrouwt erop dat haar grillige vriendin snel van zich zal laten horen en neemt haar intrek in het huis. Maar Dianne geeft taal noch teken.
In het dorp gebeuren vreemde dingen. Wie sluipt er ’s nachts door de bossen rond de woning, en waarom reageren de dorpelingen zo vijandig? Eva wil weten wat er met Dianne is gebeurd en gaat op onderzoek uit. En dat had ze beter niet kunnen doen.

Dit is niet het eerste boek van Esther Verhoef dat ik lees en omdat de andere mij zo goed bevallen waren, begon ik te lezen met hoge verwachtingen. Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen zijn ingelost! Het boek was spannend, geloofwaardig, interessant en niet al te gewelddadig. Voor mij is dit de perfecte mix voor een goede psychologische thriller.

Het eerste gedeelte van het boek was nog niet echt heel spannend, maar eerder mysterieus. Er werden verschillende puzzelstukken aangereikt, maar je kon ze nog niet meteen in elkaar passen. Hierdoor werd mijn interesse naar het vervolg gewekt. In het tweede gedeelte werd het spannender. Er gebeurde meer dingen en stilletjes aan werd het duidelijk wat er aan de hand was. Waar ik in het eerste gedeelte het boek nog kon wegleggen, lukte het niet meer in het tweede gedeelte. Ik heb het laatste stuk in één ruk uitgelezen. Toen ik om half twaalf ‘s nachts de laatste pagina omdraaide was ik helemaal aan het nazinderen.

Wat ik een leuke afwisseling vond in het boek waren de flashbacks naar de kindertijd van Eva en Dianne. Zo leer je hen en hun relatie beter kennen en het verklaart ook waarom Eva zo veel over heeft voor haar vriendin niet onmiddellijk terug is vertrokken toen bleek dat ze niet thuis was.

Zoals je merkt ben ik heel positief over het boek en ik kan niet echt minpuntjes bedenken. Het is dus wel duidelijk dat het een echte aanrader is!

4,5 op 5


Extra:Ik lees nederlands

Dit is trouwens mijn eerste boek voor de Ik lees Nederlands! uitdaging. Meer info vind je hier.

Andere recensie:

Ik vond het in ieder geval niet zo’n topper als alle andere boeken van Verhoef. Dat wil natuurlijk niet betekenen dat ik er niet van genoten heb dit boek te lezen.
Lyanne – Read a Book

9 gedachtes over “Déjà vu

  1. Pingback: Recensies voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  2. Fijn dat het eerste boek voor de uitdaging zo goed beviel. Ik heb een of twee minder positieve recensies gelezen over dit boek, gelukkig zijn jouw verwachtingen wel uitgekomen. Succes met je volgende boek.

  3. Pingback: Boekenfestijn 2013 | Boeklover

  4. Pingback: Recensies -2- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  5. Pingback: Recensies -3- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

Wat denk jij?

