Leesdipje

bloglovin boekenIk had het leesjaar 2012 met enthousiasme afgerond en was erg tevreden over het aantal boeken dat ik gelezen had. Bovendien lagen er nog een heleboel mooie boeken in het verschiet. Eerst beëindigde ik nog eventjes de Gemma Doyle trilogie en vervolgens zou ik beginnen in The first last Kiss, een boek dat ik al twee maanden wou lezen, maar pas in januari uitkwam. Zo gezegd zo gedaan, maar ik kwam er niet echt in. Ik had weinig tijd om te lezen en als ik tijd had, had ik er ook niet zoveel zin. Ik kon altijd nog een aflevering van Gossip Girl kijken – afgaande op de boeken had ik nooit gedacht dat ik daar graag naar zou kijken – of telefoneren met een vriendin. Pas na een tijdje zat ik echt in het boek en toen las ik het vlug uit omdat de releasedate al voorbij was, anders had het vast nog langer geduurd. Ondertussen waren er al drie weken van 2013 verstreken.
Nu, na de vierde week ben ik bezig in Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolo Amantini. Dit boek lees ik niet uit vrije wil, maar voor school. Wat me zo stoort aan het boek is dat het verhaal nergens naartoe leidt.  Het lijkt wel alsof er geen hoogtepunt is, niets wat je aanmoedigt om te blijven lezen. En de boer die ploegde voort, want  het boek moet immers uitgelezen en besproken worden.

goodreads

Aan deze uitdaging moet dringend gewerkt worden, alsook aan de Around the world in 12 books challenge, waar ik nog niets voor gelezen heb.

Tja, dat is wel duidelijk hè?

Behalve dat ben ik ook hopeloos achter met het lezen van recensies van anderen. Alle andere artikeltjes over andere onderwerpen worden gelezen, maar boekrecensies, neen die laat ik links liggen. Ook Richard & Judy (van de boekclub van WH Smith) kunnen me niet opfleuren met hun interviews.

Gelukkig kan ik uitkijken naar het boekenfestijn dat binnen een dikke twee weken naar Leuven komt. Hopelijk vind ik daar een aantal boeken van mijn verlanglijstje en krijg ik weer zin om te lezen. Mijn mama gaf me ook al een aantal boeken uit haar collectie en misschien moet ik daar eens aan beginnen?

Heb jij wel eens last van een leesdipje? Wat doe jij dan, is er een bepaald boek/genre dat je leest om er weer in te komen?

.

12 gedachtes over “Leesdipje

  1. Ja, soms heb je dat. Je hebt er de rust niet voor of je bent niet in een fijn boek bezig. Ach, zie het als een periode. Die zin komt vanzelf wel weer! Ik ben benieuwd naar het ‘boekenfestijn’, ga je daar een verslag van schrijven?

  2. Ik heb ‘Ik haal je op, ik neem je mee’ ook gelezen voor Ndl. Op het einde komt alles wel samen, maar ik vond het eigelijk ook maar een teleurstellend einde. Langs de andere kant past dat wel mooi bij de idee van het boek. Het is een boek om over na te denken! :p

  3. Als ik geen zin heb om te lezen, lees ik gewoon niet. ’t Is geen verplichting dus als een boek enkele dagen/weken blijft liggen, geen probleem, ik lees hem ooit wel uit.

  4. Een leesdip heb ik eigenlijk alleen als ik net een boek lees waar ik niet snel doorheen ga. Zo’n boek waarover je twijfelt of je hem weglegt of toch uitleest. Ik leg niet snel boeken weg, en begin ook niet graag in een nieuw boek als ik een boek nog niet uit heb. Dus dan lees ik heeeeel erg langzaam. 🙂

Wat denk jij?

