Liebster award

Al een tijdje geven bloggers het Liebster award aan elkaar door. Deze week zijn we maar liefst twee keer genomineerd, door Soraya Vindt en door Wat lees ik nu.

Regels
1. List 11 facts about yourself
2. Answer the 11 questions the blogger who nominated you left
3. Ask 11 new questions for those you nominate
4. Choose 11 bloggers with less than 200 followers to nominate
5. Go to each bloggers page and let them know about the award
6. Thank the person who nominated you and link back to their blog

11 feiten over ons
1. Katrien verzamelt postzegels.
2. Ellen heeft een zwak voor schattige varkentjes.
3. We lezen het liefst in bed.
4. We zijn allebei een beetje controlfreaks.
5. Onze lievelingsserie is Downton Abbey.
6. We zijn allebei babbelziek.
7. Katrien droomt ervan om in de uitgeverswereld te werken.
8. Elf feiten over jezelf opsommen is echt moeilijk, zelfs als je met twee bent.
9. Ellen is wereldkampioen in treuzelen.
10. We zijn beide jeugdanimator.
11. We zitten momenteel in de Singstar ABBA fase.

De vragen van Suzanne
1. Wat is je lievelings boek?
Katrien: De vrouw van de tijdreiziger – Audrey Niffenegger
Ellen: Dat is moeilijk, het verandert zowat elke dag!😉
2. Wat is je lievelings eten?
Katrien: Alles met pasta.
Ellen: Ik ben niet goed in iets mijn ‘favoriet’ te noemen, dat wisselt ook weer. Maar net als Katrien ben ik dol op pasta!
3. Wat is je sterrenbeeld?
Katrien: Schorpioen
Ellen: Vissen
4. Wat dacht je toen je dit zag?
Katrien: Huh, wat bedoel je?
Ellen: Denken? Dat doe ik nooit met mijn geheugen van een vis…
5. Welke kleur shirt draag je?
Katrien: Rood.
Ellen: Bordeaux
6. Je lievelings kleur?
Katrien: Blauw, oranje en rood.
Ellen: Weer al zo’n lievelingsvraag!
7. E-book of papieren boek?
Katrien: Papieren boek.
Ellen: Idem🙂
8. Lievelings winkel?
Katrien: Hema, Hexagoon en alle boekenwinkels.
Ellen: Dit soort vragen blijven maar komen! Hema is toch wel een toppertje voor mij.
9. Facebook of twitter?
Katrien: Twitter
Ellen: Tweet tweet!
10. Welke sport doe je?
Katrien: Telt elke dag 5 km naar school fietsen ook mee?
Ellen: Badminton
11. Wat ga je nu doen?
Katrien: Nog enkele vraagjes oplossen.
Ellen: Een vreugdedansje doen want het is vakantie!

Vragen van Soraya
1. Noem een gebeurtenis waarbij je ontzettend trots was op jezelf.
Katrien: Toen ik voor het eerst als monitor meeging op kamp.
Ellen: Toen ik de hond van een vriendin aaide. (Ik ben heel bang van honden)
2. Stel ze gaan jou klonen, wat moeten ze dan aanpassen?
Katrien: Ik zou wel wat kleiner willen zijn. (Ik ben 1.82)
Ellen: Mijn hoofd, dat is veel te groot!😉 Krimpen mag natuurlijk ook. (Ben net als Katrien 1.82)
3. Wat is jouw lievelingsblog?
Katrien: Verschillende boekenblogs.
Ellen: Ajaj, weer een lievelingsvraag… Momenteel ben ik fan van (boekenblogs niet meegeteld) Laura denkt, heel grappig!
4. Wat is jouw meest nutteloze app op je telefoon?
Katrien: Euh, welke smartphone?
Ellen: Dat kan die van mij niet hoor! Alleen maar bellen en sms’en!😉
5. Noem een levensmotto waar jij je nooit aan zou kunnen houden.
Katrien: Nooit meer koekjes eten.
Ellen: Eeuwig zwijgen.
6. Een foto verslag of een geschreven verslag?
Katrien: Mengeling van de twee.
Ellen: Foto’s met wat uitleg.😉
7. Spiegels of een muur?
Katrien: Een muur met een spiegel erop?
Ellen: Ik sluit mij aan bij Katrien.
8. Welke fobie heb jij?
Katrien: Laatkomers.
Ellen: Kleine beestjes en de groenafval naar de composthoop brengen.
9. Wat is jouw lievelingskinderfilm?
Katrien: Mathilda.
Ellen: …
10. In welk ander land dan België zou jij willen wonen?
Katrien: UK
Ellen: Euh, Home sweet home.🙂
11. Wat weet bijna niemand over jou?
Katrien: Dat ik graag lees.
Ellen: Dat ik een boekenblog heb.

Onze vragen
1. Fiets of OV?
2. Als je terug in de tijd zou kunnen reizen, naar welke periode zou je dan willen gaan?
3. Welke krant lees je?
4. Wat studeer(de) je?
5. Zou je graag een regeringsleider zijn?
6. Naar wie kijk je op?
7. Qwerty of azerty? (Het gaat over je toetsenbord)
8. Online of in de winkel?
9. Welke grens wil je graag verleggen?
10. Is je glas halfvol of halfleeg?
11. Speel je een muziekinstrument?

De mensen die we nomineren (We hebben geprobeerd enkel mensen die nog niet genomineerd zijn te nemen)
1. Laura Denkt
2. Dinastie
3. Books & Kisses
4. De Boekblogger
5. De Lady Library
6. Ashleey
7. Cherishday
8. Dichtgezicht
9. Craving Pages
10. Adorable Books
11. Inge leest

9 gedachtes over “Liebster award

  1. Pingback: Nieuws uit Boekenland #5 | De Lady Library

  2. Pingback: Nieuws uit Boekenland #5

Wat denk jij?

