De chaos

Titel: De chaos
Auteur: Rachel Ward
Uitgeverij: Lemniscaat
ISBN: 978-90-477-0308-2
Aantal pagina’s: 335
Jaar van uitgave: 2010

!!!Heb je deel 1 nog niet gelezen? Lees dan de korte inhoud niet!!!

Korte inhoud van uitgeverij:
Adam ziet getallen in de ogen van mensen – de datum waarop ze zullen sterven. het is al moeilijk genoeg om daarmee te moeten leven, maar het wordt bijna ondraaglijk als hij ziet dat iedereen om hem heen dezelfde datum heeft: 1 januari 2027. Er dreigt een vreselijke ramp. Maar in welke vorm? Dan ontmoet hij Sarah. Adam krijgt het gevoel dat zij meer weet dan ze laat merken.
Kunnen ze hun krachten bundelen tegen het naderende onheil?

Zoals je al kan zien aan het spoiler alarm hierboven is dit ‘een vervolg op’. Het eerste deel in de reeks is Deadline. Op zich kan je de boeken apart lezen, want ze volgen elkaar niet direct op, er zitten enkele jaren tussen. Toch is het leuker als je eerst het eerste deel leest.

Wat ik mij nog kan herinneren van het vorige boek is dat ik er in het begin wat in moest komen omdat ik het hele concept maar nogal raar vond. Maar omdat ik dat nu al kende had ik er geen last van. Ik werd vanaf de eerste pagina in het verhaal opgeslokt. Je kijkt mee door de ogen van de twee hoofdpersonages: Adam en Sarah. Eerst zijn hun verhaallijnen nogal op zichzelf, maar naar het einde toe vloeien ze samen. Dit is ook een leuke manier om de personages te leren kennen. Ik vind dat zowel Adam als Sarah heel goed zijn uitgewerkt en je kan je gemakkelijk in hen inleven. Op bepaalde momenten kon ik echt hun angst voelen.

Het boek is voortdurend mysterieus en je weet wel ergens dat er iets gaat gebeuren, maar wat… Op sommige momenten vond ik wel dat er te lang niets gebeurde. Maar omdat het verhaal over het algemeen heel vlot leest, was dat al gauw voorbij.
Wat ik heel fascinerend vond aan het verhaal was dat het ging over het jaar 2027, het geeft je als het ware een uniek kijkje in de toekomst. Dit gebeurt wel vaker in boeken, maar ik vind dat meestal te onrealistisch. Maar deze keer was het niet zo. Ik denk dat dit echt nog wel een mogelijkheid zou kunnen zijn als we zo verder gaan met het milieu.

Ik heb het gevoel dat ik mijn enthousiasme over het boek niet zo goed heb overgebracht. Maar ik verzeker je: dit boek is echt de moeite, het houdt je in z’n ban!

4-op-5_thumb.jpg

4 gedachtes over “De chaos

  1. Ik vond Deadline fantastisch en heb ook dit boek met veel plezier gelezen. Op één of andere manier heb ik nog altijd het laatste deel in de serie niet gelezen. Daar moet ik toch eens werk van maken🙂

Wat denk jij?

