Boekenfestijn 2013

Het is weer zover, het boekenfestijn komt langs in Leuven. Vandaag en morgen kan je het boekenfestijn in de Brabanthal nog steeds bezoeken, maar Ellen en ik zijn gisteren al langs geweest en hebben weer een heel aantal leuke boeken ingeslagen.
Het was druk, enkele kleine kinderen reden me aan met hun karretje en op sommige momenten zat ik helemaal vast. Er kwam ook wat frustratie aan te pas, want echt veel van de boeken die op mijn lijstje stonden waren er niet, maar dat is waarschijnlijk ook niet wat je moet verwachten van zo’n evenement. Veel boeken en goedkoop, daar gaat het om!

Boekenfestijn 2013Ikzelf had een zeer goede tactiek, namelijk eerst alles afgaan en alleen meenemen wat op mijn lijstje stond, wat uiteindelijk twee boeken bleken te zijn. Achteraf ben ik nog eens teruggekeerd en heb ik boeken meegenomen waarvan ik al had gehoord of al eens eerder een boek van dezelfde auteur had gelezen. Waarschijnlijk is mijn beste aankoop toch wel The complete Works of Jane Austen, want de laatste tijd ben ik erg geïnteresseerd in het Victoriaans tijdperk.

The complete Works of Jane Austen
The Lacuna – Barbara Kingslover (Van deze auteur had ik al positieve dingen gehoord.)
The Beach Hut – Veronica Henry (Deze cover was erg aantrekkelijk, net zoals vele andere chicklits, die ik braaf heb laten liggen!)
De tweeling van Highgate – Audrey Niffenegger (De vrouw van de tijdreiziger was schitterend, vandaar.)
Mr. Sponge’s sporting Tour – Robert S. Surtees (De achterkant vond ik erg grappig en ook dit is een Victoriaanse roman, waar ik overigens nog nooit van gehoord had.)

Boekenfestijn 20131

The sealed Letter – Emma Donoghue (Kamer vond ik schitterend!)
A Room swept white – Sophie Hannah (Ellen las Kleine meid en was enthousiast.)
Stiletto Libretto – Bavo Dhooge (Een gerenommeerd schrijver uit onze contreien, moest ik toch ook eens iets van lezen. Ellen genoot erg van Speelgoed.)
The wedding Girl – Sophie Kinsella (Hier heb ik er al een heleboel van gelezen, maar ze blijven leuk en vooral ontspannend.)
Alibi – Joseph Kanon (Dit was een boek dat ik gratis kreeg met een bonnetje uit de krant, we zullen zien…)
The constant Princess – Philippa Gregory (Ook van haar las ik al verscheidene, erg goede boeken.)
Stork – Wendy Delsol (De cover – vooral die van het vervolg eigenlijk – trok me aan.)

Boekenfestijn 20132

Deze boeken zijn allemaal van Ellen en ik vind dat ze een goede keuze heeft gemaakt!

De jongen in de gestreepte pyjama – John Boyne (Van deze heb ik erg genoten.)
Hannah’s gave – Philippa Gregory
Chanel Chic – Lauren Weisberger (De cover trekt op niets, maar het verhaal is leuk.)
The princess Diaries: after eight (Is acht niet meer dan genoeg?)
Cocktails for three – Sophie Kinsella
Nouveau riche en andere spannende verhalen – Esther Verhoef (Ellen las eerder Déja-vu, Rendez-vous en Alles te verliezen.)
Septemberlichten – Carlos Ruiz Zafon (Superspannend! Lees hier en hier meer over de twee eerdere boeken in de reeks.
Bezwering – Sharon Bolton (Ook Bolton houdt van spanning, Ellen las eerder Zielsgeheim.)
Slapeloze nachten – Sophie Kinsella (Deze naam komt me ondertussen bekend voor…)
The Secret Garden – Frances H. Burnett (Dit boek vond ik als kind echt prachtig.)

Boekenfestijn 20133

Tot slot kochten we ook nog enkele kookboekjes. Voor de goede orde, het middelste boekje is bedoeld voor keukenklunzen zoals ik!

De bedoeling is dat we in de loop van dit jaar al deze (hopelijk leuke of interessante) boeken uitlezen en recenseren. Misschien ken je er eentje van? Laat het dan zeker weten in een reactie.

Voor wie nieuwsgierig was naar wat ik behalve boeken nog kocht: een rol wit kaftpapier met blauwe bloemen, een wandkaart van The British Isles, rub-on letters en een boekenlegger met Bookworm op.

Bezocht jij het boekenfestijn al eens? Zo ja, ben jij dan iemand die het eerste het beste boek in z’n karretje gooit of ben je lekker kritisch?

14 gedachtes over “Boekenfestijn 2013

  1. Wat een leuke verzameling boeken erbij, Katrien en Ellen!

    Eerst zag ik de eerste vijf boeken en dacht: dat is netjes, vijf maar. En toen zag ik de rest! Maar wel goed doordacht en niet zomaar lukraak gekocht. The Lacuna is mooi, maar geen makkelijk boek – ik hoop dat je het mooi vindt, Katrien. The Tweeling van Highgate was een mooi verhaal, en dat zal je wel bevallen denk ik.

    The Sealed Letter had je misschien op mijn blog gezien (ik las ‘m in het Nederlands) – een mooie historische roman.

    Van Ellen’s keuze ken ik het Boyne boek (zal ze zeker mooi vinden), Zafon (ook heel mooi) en Bezwering, dat was mijn eerste boek van Sharon Bolton en daarna heb ik ze allemaal gelezen geloof ik. In Engeland/USA heet ze trouwens S. J. Bolton dus als je ooit eens een boek van haar in het Engels tegenkomt, dan is de naam een beetje anders.

    Veel leesplezier met deze mooie nieuwe boeken! Ik moet nog tot September wachten voor het boekenfestijn. Maar ik heb nog wel een paar boeken liggen dus dat is geen probleem.😉

    • Bedankt voor je uitgebreide reactie!
      Eerst had ik ook helemaal niet zoveel leuke boeken, maar op de tweede dag stuitte ik op nog enkele boeken die me eerder nog niet waren opgevallen zoals ‘De verzegelde brief’ van Donoghue.
      Het is me inderdaad ook al opgevallen dat Boltons naam een beetje anders is in UK/USA.

      Gelukkig dat het boekenfestijn maar een keer per jaar valt, anders zou het een regelrechte ramp zijn!

  2. Wat een leuke (en een boel) boeken!
    Leuk dat jullie 2 boeken van Philippa Gregory hebben gekocht, ik heb met veel plezier een aantal van haar boeken gelezen! Hannah’s gave vond ik erg leuk, hoewel misschien niet een van haar beste… The constant Princess heb ik nog niet gelezen, ben benieuwd wat jullie daarover zeggen!
    Veel leesplezier:)

  3. Wow wat een boeken!
    Ik heb zelf ook the complete novels of Jane Austen. Die heb ik gekregen, staat op het lijst om dit jaar te lezen.
    The Secret Garden is en blijft een mooi boek. Ik heb het vorig weer opnieuw gelezen.
    Die boek van Boyne is ontzetten goed. Winterpaleis vond ik wat minder goed.

    Als ik zo boekenfestijn bezoek, stel ik van tevoren een bedrag vast. Dat is voor mij een manier om ervoor te zorgen dat het niet te gek wordt. Ik heb dan wel aantal dingen in me hoofd dat ik graag zou willen en voor de rest ga ik op me gevoel of of kom per toeval iets tegen waarvan ik dacht… he dat ben ik vergeten op het lijst te zetten.

Wat denk jij?

