Mijn reis rond de wereld eindigt hier…

Hebben jullie in januari op deze blog een recensie gezien over een boek van een Franse auteur dat zich in Frankrijk afspeelt? Kennen jullie toevallig een leuk boek dat zich in Soedan afspeelt? Nee, ik ook niet. En daar zit nu juist het probleem: ik ben helemaal niet goed bezig voor de Around the World in 12 books challenge.

Normaal gezien zou ik niet zo snel de handdoek in de ring gooien, maar in dit geval zijn er geen goede vooruitzichten. Ik vind het moeilijk om boeken te vinden die én geschikt zijn én me aanspreken. Bovendien moet ik al een aantal boeken verplicht lezen voor school, waardoor dit ook nog een beetje als een bijkomende verplichting aanvoelt. Daarom kondig ik het nu officieel aan: ik beëindig mijn reis rond de wereld tien maanden eerder dan gepland. Een reisverslag kan ik u helaas niet tonen, want dat is er ook nooit geweest.

Ik weet niet of er nog een andere challenge is waar ik aan wil deelnemen; sowieso ga ik proberen dit jaar 60 boeken te lezen, maar verder weet ik het nog niet. Er is natuurlijk ook nog de Boekbloggers Leesclub waar ik hopelijk dit jaar nog enkele boeken voor zal lezen. Als jullie nog leuke challenges kennen (die liefst niet al te ingewikkeld zijn) mogen  jullie het altijd zeggen in een reactie!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, of jullie al je voornemens voltooien, maar ik zou mezelf voor de gek houden als ik beweerde dat ik nog deelnam aan deze challenge.

6 gedachtes over “Mijn reis rond de wereld eindigt hier…

  1. Nou, groot gelijk dat je niet doorgaat, zeg ik! Een challenge moet wel leuk zijn en als je denkt dat je voornamelijk boeken gaat lezen “omdat het moet” dan is de lol eraf.

    Je doet niet mee met de Ik Lees Nederlands uitdaging? Dat zou een idee zijn.😉

  2. Goed dat je stopt zeg want lezen moet inderdaad leuk blijven! ik twijfel soms ook aan mijn eigen leesvoornemens en ben nog steeds niet begonnen in een boek dat ik eigenlijk heel graag wil lezen maar me niet aanspreekt. Hierdoor blijf ik een beetje stil staan met lezen, erg jammer. Succes met je andere leesvoornemens!

Wat denk jij?

