Mag ik je nummer even?

Titel: Mag ik je nummer even?
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgeverij: The House of Books
Aantal pagina’s: 384
Jaar van uitgave: 2012

Poppy is helemaal in paniek. Ze is haar verlovingsring kwijt! Over tien dagen is de bruiloft! Terwijl ze buiten voor een hotel haar vriendinnen staat te bellen, wordt ook haar mobieltje plotseling uit haar handen gegrist. Nu is de crisis compleet. Wat moet Poppy zonder telefoon beginnen? Helemaal hyper ziet ze zomaar ergens een smartphone liggen. Hebbes! Maar het duurt niet lang voor de botte zakenman Sam Roxton, zich meldt als de eigenaar.

Als Sophie Kinsella fan was het de hoogste tijd dat ik dit boek eens zou lezen. Ik verwachtte vooral een vlot verhaal met veel humor en romantiek.

Wanneer ik begon met lezen dacht ik dat het verhaal eigenlijk alleen maar over de verloren verlovingsring van Poppy zou gaan. Maar toen ik me door de eerste 150 à 200 pagina’s had gesleept was dat probleem al bijna helemaal van de baan. En ja, ik zeg gesleept, want ik vond het eigenlijk toch niet zo interessant en vlot als ik had verwacht. Ik had gekozen om dit boek voor school te lezen (in het Engels) en ik moest het dus wel uitlezen, maar anders was ik misschien wel afgehaakt. Het was wel de typische humoristische stijl van Kinsella, maar ik vond Poppy vooral oerdom en het verhaal een beetje een kopie van alle andere die ze al had geschreven.

Toch ben ik blij dat ik doorgelezen heb want daarna werd het verhaal plots interessanter en ik kwam toch in de ban waarop ik gehoopt had. Het verhaal werd minder oppervlakkig en er ontstonden serieuzere problemen. Op een bepaald moment nam het zelfs een wending aan die ik niet had zien aankomen maar die aan de andere kant toch voor de hand liggend was en die het geheel een andere draai gaf.
Het einde had ik eigenlijk al lang zien aankomen, maar het was wel leuk om te lezen, ondanks dat alles een beetje heel extreem werd.

Nu ik zo overlees wat ik geschreven heb, heb ik het gevoel dat ik het boek volledig heb afgekraakt… Toch wil ik het niet afraden om te lezen als je een echte chicklit fan bent, want dan kan dit boek zeker niet ontbreken aan je lijstje! Ik heb zeker geen spijt dat ik dit boek heb gelezen, maar ik denk toch dat de hoogdagen van Sophie Kinsella stilletjes aan hun einde zijn.

3-op-5_thumb.jpg

Andere recensies

I didn’t think this was the best Sophie Kinsella book I’ve read so far, but I really enjoyed it and I think lots of other women will do so too.
Katrien – Boeklover

Geen echte aanrader vind ik, maar de echte Sophie Kinsella fans kunnen dit boek niet overslaan.
LadyNina – De lady library

Somehow, the book was still fun to read although totally unrealistic with an infuriatingly silly protagonist.
Judith – Leeswammes

9 gedachtes over “Mag ik je nummer even?

Wat denk jij?

