SecretScouts en de Verloren Leonardo

Titel: Secretscouts en de Verloren Leonardo
Auteur: Kind en Kind
Uitgeverij: House of Sprouts
Jaar van uitgave: 2013
Type: jeugdboek

Korte inhoud van de achterflap:
Als de vrienden Tom, Lisa, Sophie en Jack een vreemde schets krijgen verandert hun doodgewone leven van de ene op de andere dag.
Ze gaan op onderzoek uit omdat ze willen weten waar de schets precies vandaan komt. Dan blijkt dat ze een groot geheim op het spoor zijn, waardoor ze in gevaarlijke situaties belanden. Ze stelen een oud manuscript in Parijs, spelen mee in een eeuwenoud sportspel en moeten ongezien met een lijk door Florence zien te komen. Er is geen tijd te verliezen. Met gevaar voor eigen leven zetten ze de zoektocht voort.
Zullen ze achter de waarheid komen rond het grootste geheim ooit: ‘De Verloren Leonardo’?

Dit keer geen gewone recensie, maar eentje in samenwerking met mijn broer (14) die zo lief was dit boek voor ons te lezen!

Toen ik begon met lezen was ik niet meteen enthousiast. Ik vond dat het boek vaart miste en sommige beschrijvingen vond ik wat onduidelijk. Gelukkig veranderde dit al snel en werd ik helemaal meegezogen in dit spannende verhaal.

Leuk waren de historische feiten die vermengd zijn met de fantasie van de auteurs. De gebeurtenissen volgden elkaar in razendsnel tempo op en daardoor dacht ik eerst dat het einddoel al was bereikt. Dit bleek toch niet zo te zijn, want er volgden nog een hele reeks interessante gebeurtenissen.

De personages zijn leuk uitgewerkt en hadden elk hun eigen, specifieke kenmerken, wat ik erg leuk vond. Ik leefde met hen mee en en naarmate het verhaal vorderde kon ik niet meer stoppen met lezen. Het verhaal eindigde op cliffhanger waardoor ik erg nieuwsgierig geworden ben naar het vervolg.

Als je van spanning en tijdreizen houdt moet je dit boek zeker lezen. Het is duidelijk een jeugdboek, maar eigenlijk kan je  het op elke leeftijd lezen.

3.5 op 5

 

 

 

Andere recensies

Het deed me een beetje denken aan series als Het Huis Anubis en Raveleijn. Fans van die serie zullen ongetwijfeld genieten van dit boek.
Joany – Craving Pages

De Verloren Leonardo is aangenaam geschreven, leest lekker vlot en je leert er nog iets van bij. Ik kijk alvast uit naar het volgende deel!
Annelies – Boekboetiek

Al met al is het een erg spannend en origineel boek. Het heeft iets weg van Da Vinci Code, gecombineerd met de kinderboeken De Vijf.
Sue – Boekenz

4 gedachtes over “SecretScouts en de Verloren Leonardo

Wat denk jij?

