DIY Gebreide Ereader hoes

Herinner je je dit artikel nog? Daarin vertelde ik dat ik bezig was met het maken van een gebreide Ereader hoes voor Katrien. Ik beloofde ook dat ik een update zou plaatsen als hij af was. Nu is het eindelijk zo ver: de hoes is af!

Hieronder zal ik kort uitleggen hoe je zo’n hoes maakt.gebreide Ereader hoes

Maak om te beginnen een breiwerkje dat groot genoeg is om rond je Ereader te passen. Je moet gewoon rechtdoor breien en je kan het patroon en kleuren volledig zelf kiezen. Eigenlijk ben ik zelf een enorme kluns in breien dus ik ga ook niet helemaal uitleggen hoe dat moet. Normaal gezien kan je wel goede tutorials vinden op YouTube. Gelukkig is dit zo gemakkelijk dat zelfs ik het kon.

gebreide Ereader hoes1

Plooi je breiwerkje dicht zoals je op de eerste foto ziet. Als het groot genoeg is, kan je nog een flapje overlaten aan de bovenkant om de hoes mooi te kunnen sluiten. Neem nu een stuk wol en naai de zijkanten dicht.  Zoals je kan zien, heb ik dat niet super perfect gedaan en kan je nog zien waar ik heb genaaid, maar dat maakt niet zo veel uit. Als je net als ik vaak van kleur bent veranderd en nog veel ‘flosjkes’ hebt hangen aan de zijkanten kan je deze gewoon verbergen door ze in de binnenkant van je hoes te stoppen. (foto linksonder)

gebreide Ereader hoes2

Steek nu je Ereader erin en klaar! Ik heb dus een flapje overgelaten zodat ik dat kan gebruiken om de hoes te sluiten. Je zou natuurlijk ook knoopjes kunnen gebruiken om de hoes te sluiten, maar dan moet je daar ook gaatjes voor voorzien in je breiwerkje en dat gaat mijn petje al te boven!

Brei jij weleens, zo ja wat en hoe heb je het geleerd?

6 gedachtes over “DIY Gebreide Ereader hoes

    • Moet je zeker doen! Ik heb ook het plan aangevat om tegen volgende winter een sjaal te maken, nu maar hopen dat ik genoeg doorzettingsvermogen heb om hem af te krijgen…

Wat denk jij?