Breek me

Breek-me-voorkantTitel: Breek me
Auteur: Tahereh Mafi
Uitgeverij: Blossom Books
Jaar van uitgave: 2013
Aantal pagina’s: 448

Korte inhoud van de uitgeverij:
Hij zal mij vinden Ik vind hem eerst
Hoop, denk ik steeds vaker, is een gevaarlijk, angstaanjagend iets.
In dit intense vervolg op Vrees me moet Juliette keuzes maken die haar leven voor altijd zullen veranderen. Ze zal een keuze moeten maken tussen wat ze wil en wat ze denkt dat juist is. Ze zal een keuze moeten maken tussen goed en kwaad. Ze zal moeten kiezen tussen vechten of vluchten. En misschien moet ze zelfs een keuze maken tussen haar hart – en het leven van Adam.

Na het lezen van Vrees me kon ik haast niet wachten om het vervolg te lezen. Nu heb ik Breek me eindelijk gelezen. Het boek is nog steeds geschreven in de typische stijl van Tahereh Mafi, heel direct en meeslepend. Zeker de emoties van Juliette spatten echt van het blad af en dat is voor mij echt uniek.

Wanneer ik begon met lezen had ik een dubbel gevoel. Aan de ene kant vond ik de schrijfstijl van Mafi heel goed en las het verhaal daardoor vlot. Maar aan de andere kant vond ik dat in het begin wat langdradig was en dat er precies geen doel in het verhaal zat. Ook de eindeloze klaagzangen van Juliette konden me vervelen. Na een tijdje wist ik wel hoe vreselijk moeilijk ze het vond om Adam te moeten missen en de angst die ze had om hem pijn te doen.

Maar op de momenten dat er actie in het verhaal kwam vond ik het daarentegen heerlijk om het boek te lezen.  Er zat een enorme vaart achter en ik kon het boek op zo’n momenten moeilijk wegleggen. Je voelde echt de angst en woede van Juliette alsof het die van jezelf was.

Al bij al vond ik het een goed boek, dat af en toe wat minder langdradig mocht zijn maar op de spannende momenten echt de moeite was. Ik kijk dus zeker uit naar het vervolg!

4-op-5_thumb.jpg

Andere recensies:

Ook dit deel leest als een trein. Ik was blij dat het boek dikker was dan Vrees me, maar alsnog was het boek binnen een paar uur uit. De schrijfstijl van Mafi blijft iets wonderlijks en gaat zeker niet vervelen.
Anneke – Een letter meer graag

Ik vond het een geweldig boek, echt een must-read.
Lisanne – Books and Kisses

Tahereh Mafi heeft er alles aan gedaan om het boek nog spannender en romantischer te maken dan de voorgaande boeken, en dat is haar zeer goed gelukt. Ik kan nú al niet wachten op het vervolg!
Anna – The Dutch Booklover

4 gedachtes over “Breek me

Wat denk jij?

