Nouveau riche & andere spannende verhalen

Titel: Nouveau riche & andere spannende verhalen
Auteur: Esther Verhoef
Uitgeverij: Anthos
Jaar van uitgave: 2011
Aantal pagina’s: 125

Nouveau riche & andere spannende verhalen is een verzameling van vier kortverhalen van Esther Verhoef. Worst case scenario gaat over een eerste date met een angstaanjagend verloop. Nouveau riche over een ontmoeting in zuid-Frankrijk met vrienden waarbij niet alle rekeningen vereffend blijken te zijn. De perfecte partner over een plastisch chirurg die ver buiten zijn boekje gaat… of toch niet? Ten slotte is De ontmoeting een prachtig liefdesverhaal.

Ik zat even in een soort leesdipje en ik besloot dit boekje te lezen. Vier kortverhalen van een van mijn favoriete thrillerauteurs leken mij het geschikte medicijn. Lekker snel maar toch spannend verwachtte ik en dat heb ik zo min of meer wel gekregen.

Ik ga niet elk verhaal apart bespreken omdat ze zo kort zijn, maar ga het wat over het algemeen hebben. Eigenlijk begon elk verhaal vrij verwachtingsvol en werkte het schijnbaar naar een climax toe. Ik had echter het idee dat slechts bij één verhaal die opzet echt goed geslaagd is, namelijk bij Worst case scenario. Dit was het eerste verhaal in het rijtje en het begon dus al verwachtingsvol. Maar bij de volgende verhalen miste ik toch telkens iets op het einde, dat tikkeltje meer spanning misschien.

Ik vond dat de personages telkens vrij goed waren weergegeven op de korte tijd die Verhoef maar had om ze aan de lezer voor te stellen. Ook het element dat in bijna geen enkel boek van Verhoef ontbreekt, een familie die naar Frankrijk is verhuisd, was aanwezig in één van de kortverhalen. Je zou misschien zeggen dat dat na een tijdje begint te vervelen, maar ik vind van niet.

Ik vond het een aangenaam boekje om tussendoor te lezen. Hier en daar miste ik wel wat spanning maar ik kan het thrillerfans zeker aanraden!

3-op-5_thumb.jpg

Ik-lees-nederlands.jpg

Extra:

Ik heb dit boek gelezen voor de Ik lees Nederlands!-uitdaging.

5 gedachtes over “Nouveau riche & andere spannende verhalen

  1. Pingback: Recensies voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  2. Pingback: Recensies -2- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

  3. Pingback: Recensies -3- voor Uitdaging voor 2013: Ik Lees Nederlands! | De Boekblogger

Wat denk jij?

