The Princess Diaries: After Eight

Titel: The Princess Diaries: After Eight
Auteur: Meg Cabot
Uitgeverij: Macmillan
Aantal pagina’s: 228
Jaar van uitgave: 2007

Korte inhoud van uitgeverij:
In the eighth Princess Diaries novel, Princess Mia finds herself facing some very difficult problems. She’s a junior now, and even though she survived freshman Algebra and sophomore Geometry, there’s no guarantee she’ll make it through Precalculus. On top of all the mathematical strife, her beloved boyfriend, Michael, is leaving for Japan for a year. Precalc has nothing on preparing for the worst separation ever!

Dit is het achtste deel van The Princess Diaries en ik denk dat het niet vertaald is in het Nederlands, vandaar de Engelse gegevens. Je vraagt je misschien af waarom ik in godsnaam het achtste boek van deze serie nog wilde lezen, het achtste! Dat vroeg ik mij soms ook af wanneer ik het aan het lezen was, maar op andere momenten was ik blij dat ik het deed.

Het boek is nog steeds helemaal in de Mia-stijl geschreven, in dagboekvorm met veel HOOFDLETTERS en uitroeptekens!! Dat is wel grappig en ontspannend om te lezen, maar Mia moet ondertussen een 16-jarige voorstellen en zelf een 16-jarige zijnde vond ik haar soms best wel kinderachtig. Het verhaal gaat ook over niet veel, eigenlijk maar over één ding: Michael gaat voor een jaar naar Japan en Mia wil dit tegenhouden. Op zich is dit een leuke wending voor een deel van het verhaal, maar na een tijdje wordt het wel wat saai.

Het verhaal heeft duidelijk aan originaliteit verloren en is eerder een uitmelksel van het succes van de eerste boeken. Maar al bij al heb ik er wel van kunnen genieten omdat het gewoon een luchtig en vlot boek voor tussendoor is en omdat ik toch wel een Princess Diaries-fan ben.

3-op-5_thumb.jpg

 

 

 

Extra

Het boek las heel vlot en ik was al vanaf de eerste pagina helemaal mee.
Mijn recensie van Deel 6 in de serie

6 gedachtes over “The Princess Diaries: After Eight

Wat denk jij?

