Het appartement

Titel: Het appartement
Auteur: Tatiana de Rosnay
Uitgeverij: Artemis & co
Jaar van uitgave: 2012
Aantal pagina’s: 215

Korte inhoud van de uitgeverij:
Colombe Barou is een onopvallende vrouw van in de dertig, met een echtgenoot die vaak op reis is, een tienertweeling en een baan als ghostwriter die haar niet echt boeit. Haar saaie bestaan verandert op slag wanneer het gezin verhuist naar een ander, prachtig appartement. Er is één keerzijde: de bovenbuurman, dokter Faucleroy, draait midden in de nacht keiharde rockmuziek, maar alleen als Colombes man niet thuis is. Dan vraagt de uitgeverij haar de memoires te schrijven van een filmster met een turbulent seksleven. De preutse Colombe moet daarvoor erotische literatuur lezen om de juiste toon te treffen. Al lezend ’s avonds, wanneer ze gespannen zit te wachten tot Faucleroy de Stones weer opzet, ontluikt haar sensualiteit en komt ze tot de conclusie dat haar eigen seksleven niet veel voorstelt. Colombes frustraties, hernieuwde seksuele verlangens en woede ten opzichte van haar bovenbuurman stapelen zich op en raken verstrengeld. Wanneer Colombe uiteindelijk besluit het appartement van de mysterieuze Faucleroy binnen te sluipen, zet dat een reeks onomkeerbare gebeurtenissen in gang, met onvoorziene gevolgen.

Nadat ik Haar naam was Sarah had gelezen, was ik helemaal fan van Tatiana de Rosnay. En nu heb ik eindelijk een ander boek van deze schrijfster kunnen strikken bij de bib! Ook dit boek is zeker ook de moeite om te lezen en heeft echt indruk op mij achtergelaten.

Wauw, wat een verhaal! Dat was wat ik dacht toen ik het boek uit had. Het was heel sterk geschreven en ik heb me geen moment verveeld. Het boek is niet te dik en dat maakt het juist zo vlot, elke gebeurtenis is net lang genoeg. Tatiana de Rosnay weet het verhaal op een heel intrigerende manier te vertellen waardoor je echt niet meer kan stoppen met lezen.

Op bepaalde momenten hing er een vreemde en duistere sfeer rond het verhaal en had ik het het idee dat Colombe volkomen gek was geworden. Ik had voortdurend het gevoel dat ik verder moest lezen om te weten te komen wat ik er nu precies zo vreemd aan vond. Op het einde is er dan ook een goede spanningsopbouw waarbij verschillende gebeurtenissen elkaar snel opvolgen en het verhaal hierdoor helemaal afgemaakt wordt. Na het omslaan van de laatste pagina was ik dus helemaal overdonderd!

Ik was echt helemaal in de ban van het verhaal, het intrigeerde me echt en ik kon niet meer stoppen met lezen! Een echte must dus!

45-op-5_thumb.jpg

 

 

Andere recensies

Ik ben dol op Tatiana de Rosnay. Ze schrijft heerlijk en hou erg van haar schrijfstijl. Het is dan ook niet zo gek dat ik ook dit boek van de Rosnay weer een topper vind.
Lyanne – Read a Book

7 gedachtes over “Het appartement

  1. deze staat al een hele tijd op mijn lijstje maar ben er nog niet aan begonnen.

    Heb je het boek kwetsbaar al gelezen van haar ?
    echt ook een aanrader, heb hem in 1 keer uitgelezen

Wat denk jij?

