Tag: Dit of dat

Een tijdje geleden zag ik op Boooks & Kisses de Dit of dat Tag voorbijkomen en ik dacht, die moet ik ook eens doen!

1. Audioboek of een echt boek?

Zonder twijfel een echt boek. Ik heb eigenlijk nog maar één keer een echt audioboek geluisterd en dat viel toch niet zo mee. Ik lees veel liever zelf, want dan kan je ook gemakkelijk stoppen of iets opnieuw lezen.

2. Zachte of harde kaft?

Om mooi te zijn in mijn kast: harde kaft. Voor de portefeuille en het gemak: zachte kaft.

3. Fictie of non-fictie?

Fictie! Ik lees eigenlijk zelden of nooit non-fictie, ik vind het vaak ook een rare gedachte dat iets helemaal echt is gebeurd. Ik hou er ook wel van dat een verhaal soms een beetje onrealistisch of overdreven is, dat maakt het extra interessant.

4. Verzonnen of de echte wereld?

Ik heb dan wel liefst fictie boeken, maar dan wel in de echte wereld. Ik vind het vaak moeilijk om me helemaal in een verzonnen wereld in te leven. Een echte wereld daarentegen kan ik me direct inleven.

5. Harry Potter of Twilight?

Harry Potter!!! Zeker weten. Ik heb alle boeken en films met heel veel plezier gelezen en gekeken en ik vond ze echt geweldig. Ik heb wel de eerste drie boeken van Twilight gelezen, maar ik vond het eigenlijk een beetje aan de melige kant en bij de films maakte ik er een sport van om alles en iedereen uit te lachen. Geen moeilijke keuze dus.😉

6. Geleend of gekocht?

Geleend is wel gemakkelijk en goedkoop, maar gekocht staat toch wel mooi in je boekenkast. Ik ga dus toch voor gekocht, ook al lees ik het boek maar één keer, het is toch fijn om een boek zelf in mijn bezit te hebben.

7. Boekenwinkel of online?

Online kan je vaak meer boeken vinden, maar dan moet je er ook wel een tijdje op wachten voor ze aankomen. Daarbij is lekker rond snuisteren in een boekenwinkel met de geur van vers papier toch echt wel heerlijk om te doen. Ik ga dus voor de boekenwinkel.

8. Eenmalig boek of trilogie?

Ik denk toch dat ik kies voor een eenmalig boek. Ik vind het niet zo leuk om te wachten op een vervolg en wanneer het vervolg dan eindelijk uitkomt ben ik de serie alweer vergeten… Toch maar een eenmalig boek dus.

9. Zwaar en dik of lief en kort?

Euhm, dat is moeilijk. Als een boek echt goed is heb ik er niets op tegen dat het dik is, maar af en toe is een luchtig, dun boekje tussendoor ook wel aangenaam. Ik kan dus niet kiezen!

10. Romantisch of actie?

Oeh, weer zo moeilijk… Ze hebben allebei voor en nadelen. Romantisch kan soms wat te melig worden en actie kan soms iets te bloederig en snel worden. Wat dacht je van romantische actie?

11. Lezen in een knusse omgeving of in de zon?

Toch wel in een knusse omgeving. In de zon krijg ik snel last dat ik niet zo goed kan zien en dat ik hoofdpijn krijg en meestal lees ik ’s avonds, dus dan is mijn bed ideaal.

12. Warme chocolademelk of koffie?

Warme chocolademelk, daar ben ik echt helemaal verslaafd aan!🙂 Koffie lust ik trouwens echt niet.😉

13. Eerst de recensie lezen of zelf beslissen?

Meestal lees ik eerst een (positieve) recensie voor ik een boek ga lezen. Omdat ik niet zooo veel tijd heb om te lezen wil ik toch echt wel een goed boek lezen als ik tijd heb.🙂

Bron afbeeldingen: weheartit.com

5 gedachtes over “Tag: Dit of dat

  1. Wat leuk om je aan de hand van de antwoorden een beetje te leren kennen. Hoewel ik doorgaans boeken lees, heb ik ook genoten van luisterboeken wanneer ik ziek was.

Wat denk jij?

