Leesclub #3: De zondares

leesclubTitel: De zondares
Auteur: Tess Gerritsen
Uitgeverij: The House of Books
Aantal pagina’s: 320
Jaar van uitgave: 2003

Korte inhoud van uitgeverij:
Binnen de muren van een klooster heeft een afschuwelijk bloedbad plaatsgevonden. In de sneeuw vindt men twee nonnen, de één dood, de ander levensgevaarlijk gewond. De autopsie van de dode vrouw door patholoog-anatoom Maura Isles levert een schokkende verrassing op: de twintigjarige zuster Camille was zwanger. Terwijl lang begraven geheimen aan het licht komen, leidt het speurwerk van Maura Isles onafwendbaar naar de kern van het mysterie, en naar een verbijsterende onthulling…

Ik schaam me toch wel een beetje, maar beter laat dan nooit: hier is mijn recensie van De zondares voor de derde editie van de boekbloggersleesclub! Dit is de eerste thriller die ik lees van Tess Gerritsen en ik ben blij dat ik haar ontdekt heb via de leesclub!

Over dit boek heb ik gemengde gevoelens, ik kan er heel wat positieve dingen over zeggen, maar ook wel enkele negatieve. Wat ik bijvoorbeeld positief vind, is dat je echt kan merken dat Tess Gerritsen heel wat uit de medische wereld kent. Je volgt het verhaal namelijk – onder andere – vanuit het perspectief van dokter Isles, een lijkschouwer die voor de politie werkt. De medische aspecten worden op zo’n manier verteld dat je er ook iets van begrijpt als leek.

Daarnaast vind ik ook dat het verhaal erg ingenieus in elkaar zit, het boek begint met een proloog die aanvankelijk eigenlijk totaal niet met het verhaal lijkt samen te hangen. Maar naarmate je vordert begin je linken te leggen en dat vind ik juist het ingenieuze aan het verhaal. Soms is het echter zelfs te ingenieus, waardoor je niet zo goed meer kan volgen. Er zijn zoveel namen, theorieën, verdachten, organisaties…

Dit wordt dan wel gecompenseerd door de ontknoping, die erg uitgebreid wordt verteld. Maar ook dit heeft een dubbele kant, want ergens vind ik ook dat het einde misschien net iets korter mag zijn. Ik hoef niet per se alles tot in de puntjes te weten. Ook mis ik af en toe wat meer spanning, want het is tenslotte een thriller. Eigenlijk was er maar één moment waar ik echt een gevoel van spanning heb gehad. Maar uiteindelijk deed het uitblijven van de spanning niet echt af een de kwaliteit van het verhaal.

Al bij al overheersen voor mij de positieve dingen toch ruim de negatieve, dus ik zou zeggen: zeker lezen!

4-op-5_thumb.jpg

De andere recensies van de leesclub kan je hieronder vinden:

P.S. We gaan even geen nieuwe editie van de leesclub organiseren omwille van de vakantie.

3 gedachtes over “Leesclub #3: De zondares

Wat denk jij?

