Tag: De zeven hoofdzonden

De zeven hoofdzonden, dat is de tag die ik onlangs tegenkwam op Boekboetiek. De opdracht is simpel, beantwoord bij elke zonde een vraag in verband met boeken. Dat lijkt misschien gemakkelijk, maar is het toch niet echt!

Bron: weheartit

Hebzucht – Wat is je duurste boek? Wat is het minst dure boek?
Ik denk dat het duurste boek dat ik heb een dierenencyclopedie voor kinderen is. Ik weet niet meer precies hoeveel het kostte, maar ik had er meer dan 1 boekenbon voor nodig… Het goedkoopste boek dat ik heb zal er waarschijnlijk eentje van rond de 1 euro van het boekenfestijn zijn.

Toorn – Met welke auteur heb jij een haat/liefde-relatie?
Ik denk dat ik het niet echt een haat/liefde relatie kan noemen, maar ik vind de stand alone novels van Sophie Kinsella/Madeleine Wickham veel beter dan de Shopaholic!-serie. Bij de serie had ik het na 2 boeken wel al gezien terwijl ik haar andere boeken stuk voor stuk heel goed blijf vinden!

Gulzigheid – Welk boek heb je zonder een spoor van schaamte steeds opnieuw verslonden?
Boeken opnieuw lezen… Dat is iets wat ik eigenlijk zelden doe, ik heb gewoon zo veel nieuwe boeken die ik graag wil lezen en die krijgen natuurlijk voorrang!

Gemakszucht – Welk boek dat je aan het lezen was, heb je uit luiheid laten liggen?
Dat is eigenlijk ook iets wat ik niet vaak doe. Omdat de tijd die ik heb om te lezen voor mij heel kostbaar is, wil ik zeker zijn dat de boeken die ik lees ook echt goed zijn. Ik lees dus bijna altijd boeken waar ik al veel goeds heb over gehoord voor ik er effectief in begin. Hierdoor zijn de boeken bijna altijd erg goed en wil ik niet stoppen met lezen. De laatste keer dat ik in de helft van een boek ben gestopt is alweer meer dan een jaar geleden. Dat was bij De kunstminnaar van Katie Fforde. En het getuigt zeker van luiheid, want in mijn recensie zei ik dat ik er zeker nog in verder wou gaan in de zomer, maar het boek ligt nog steeds in de kast met de bladwijzer op de pagina waar ik toen geëindigd was…

Hoogmoed – Over welk boek praat je als je wil klinken als een heel intellectuele lezer?
Euhm… Ik denk eigenlijk dat ik nooit wil klinken als een intellectuele lezer. Niet uit de angst om nerdy over te komen, maar gewoon omdat ik weet dat ik absoluut geen intellectuele lezer ben en niet voor paal wil komen te staan als mijn gesprekspartner uiteindelijk toch veel meer blijkt te weten dan ik.

Lust – Wat vind jij het meest aantrekkelijk in mannelijke of vrouwelijke personages?
Ik heb graag verstandige personages die zowel een gevoelige als dappere kant hebben.

Afgunst – Welk boek zou je het liefst als geschenk ontvangen?
Goh, ik heb een hele verlanglijst met boeken, maar daar zal ik jullie maar van besparen zeker.😉

5 gedachtes over “Tag: De zeven hoofdzonden

Wat denk jij?

