Boekrecensie: Schoonheid en schande

Neen, dit is geen comeback of een korte opflakkering van schrijfwoede. Boeklover publiceert geen recensies meer, maar… ik schrijf sinds kort af en toe recensies voor theSword.nl!
Zoals jullie konden lezen in het afscheidsartikel shoot er nog maar weinig tijd over om te bloggen, maar ik miste het om over boeken te praten. Gelukkig kan ik nu voor theSword schrijven, waardoor ik geen tijd hoef te steken in de praktische beslommeringen die bij het runnen van een blog komen kijken. Uiteraard verlicht het ook de ‘publicatiedruk’, omdat ik nu niet meer op geregelde tijdstippen hoef te schrijven.

In deze post wilde ik jullie graag de weg wijzen naar mijn eerste recensie op the Sword. Hieronder alvast een fragmentje. De historische roman die ik recenseerde is Schoonheid en schande van Sarah Dunant. Je kan de volledige recensie hier nalezen.

Over de pauselijke Borgia familie zijn veel roddels bekend. Zo zou Lucrezia Borgia, de onwettelijke dochter van de paus, met haar broer Cesare geslapen hebben. Daarnaast zouden de Borgia’s ook zeer gewelddadig zijn en hebben ze geen schrik voor vergif. Waar eindigt de roddel en begint de waarheid? Sarah Dunant neemt je op adembenemende wijze mee naar het Vaticaan van de vijftiende eeuw en laat je de geschiedenis van deze machtige familie herbeleven.

Zouden jullie graag hebben dat ik jullie op de hoogte houd van de recensies die ik schrijf voor theSword.nl? Laat het me weten in een reactie. Bij een nieuwe recensie zal ik in elk geval een tweet de wereld in sturen.

5 gedachtes over “Boekrecensie: Schoonheid en schande

  1. Pingback: Boekrecensie: Schoonheid en schande | Historisc...

  2. Pingback: De nieuwe John Boyne en (te) hoge verwachtingen | Boeklover

Wat denk jij?

